IN YOUR FACE BROKEN TOE!

JAAAAAAAA! Jag så lycklig. 
 
Varför? Jo, för att i förmiddags pallade jag mig iväg till gymmet. För första gången sedan jag bröt lilltån. Det är cirka två och en halv månad sen sist. Det är en lång väntan för en träningsmänniska som mig som i en vanlig vecka utan brutna tår går 5-6 gånger. Nu hade jag i och för sig skärt ner lite på det extrema tränandet innan tån knäcktes och körde kanske 3-4 pass i veckan men att gå från det till inget alls har varit frustrerande. 
 
Men idag alltså, var det dags att prova. I och med att jag kan gå normalt även utan tejp nu så kände jag att det var dags att give it a go.
 
Jag hade kanske kunnat starta tidigare men jag har inte kunnat ha på mig täckta skor, skor som klämmer på lilltån, tills alldeles nyligen. Nu kan jag även gå i gympaskor. Wow! Tån är fortfande lite öm när man rör vid den men jag tror att den kommer vara det ett bra tag framöver. 
 
Så i dag då, jag gav mig på löparbandet direkt. Min favorit. I med hörlurarna, på med Spotifyplaylisten och körde igång. Det gick lite sisådär i början. Tån kändes bra, inget ont alls men jag fick håll. Håll? Jag får väl aldrig håll annars!? Jag antar att jag var lite för ivrig så det blev först 5km löpning precis under 29 minuter - inte mitt bästa resultat men helt okay med tanke på förutsättningarna. Sen PW:ade jag med incline 11 i två km, efter 3 km löpning igen, ytterligare 1km PW med samma incline och spurtavslutade med en kanonkilometer. Totalt höll jag på i 80-83 minuter (ett vanligt pass) och fixade 12.23 km. Otroligt nöjd med det, in your face broken toe. Inget stoppar den envisa svettpärlan miss B, she's on a roll!
 
Sitter nu några timmar senare med en frappuccino (nästan rätt namn idag...) och mår toppen. Trötta ben men tån är okay (än så länge)... BRING ON THE TRÄNINGSVÄRK!! 
 
Tänker dock ta det lite piano nu i början, får inte utsätta mig för några förhastade skador och liknande. MEN GUD VAD GÖTT DET KÄNNS ATT VARA TILLBAKA PÅ BANAN. Och svettas lite! 
 
Whoop whoop!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0