Bar bak

Igår när jag gick hem från jobbet jag gick med ändan bar. 
 
Wupppsi
 
Eller inte helt bar såklart, men jag hade klätt mig i en tunika som sitter löst och fladdrigt som en tunika ska. Och i och med det svala vädret som dragit in drog jag på mig min vindjacka (som ser ut som en bomberjacka) utanpå. Inte så stylish kanske men praktiskt. Och det är väl det enda vi tänker på idag, att det ska vara praktiskt och inte classy (or not!). Anyway
 
Jag gick hem, knäppte jackan, drog i tunikan så att den inte skulle hasa upp, slog på ljudboken och började gå. Märkte att tunikan åkte upp och jag drog ner flera ganger, sen glömde jag bort. I blame the ljudbok. Den blev för spännande. Reine Brynolfsson är verkligen inte min favorituppläsare men han fångade mitt intresse för en stund, från Hammersmith station, upp på Shepherd's Bush Road gick jag helt involverad med en rafflande mördarjakt i öronen. På ganska hög volym ska tillagas eftersom det är en väldigt trafikerad väg och för att höra ordentligt krävs högsta volym. När jag nästan hunnit nå Shepherd's Bush Green (detta, för den okunnige, är en prommenix på kanske 10-15 minuter - well, snabb som jag är 10 mins max!) springer en dam ikapp mig, klappar mig på axeln och säger 'Madame, your pants are showing, just thought you'd should now' sedan springer hon förbi och hoppar på en buss vid busstoppet nearby.
 
'Thank you' pep jag och log. Men allra först tänkte jag: 'Madame!' WTF, is up with all the 'madame' all of a sudden'. Sen slog det mig att trots att jag hade stumpbyxor på mig så har jag gått med trosorna showing under minst en tredjedel av min promenad hem. Snabbt drog jag ner tunikan och öppnande upp jackan, tittade mig omkring, massa bilar, in fact, traffic jam, så massa stillstående bilar och folk i rörelse (rush hour). Men trots detta, no blushing, no red faces, herregud, det var ju bara en troskant och en strumpbyxa och JAG KÄNNER JU INGEN I DET OMRÅDET. Nästan i alla fall. 
 
Nu vet ni det, jättonödigt vetande igen, men så ar det och ingen är väl perfekt va? Jag är ett sant trash sometimes!
 
Slut på meddelandet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0