NYO - KGA - ÖBRO - STHLM - del 5

Förra söndagen började med en lyxfrukost uppe hos Anneli. Det bjöds på mjuk och hårt bröd med skinka, gurka och olika ostar, kokt ägg, smooties, kaffe & te, fil och müsli och juice. Mums! Efter det tog vi båten till Djurgårn för att gå på ABBA - the museum. Det var min lite tidiga födelsedagspresent till mamma, som fyller år nästa söndag men då jag inte är hemma i Sverige då tänkte jag att det vore kul att göra något innan. Och varför inte ihop? Och varför inte gå på ABBA-museum när båda gillar ABBA?
 
Redan innan vi gått in hade vi fått valuta för pengarna. Kolla in nedan, de nya medlemmarna i ABBA. Vi heter numera BBBK eller B3K. Mamma är så snygg i lockiga Frida-hår, eller hur? 
Innan hade jag sagt till mamma att mina favorit-ABBA-outfits är de när Agneta och Frida har vita tunikor med en blå hund och en gul katt. De har alltid varit mina favoriter, tycker att de är så fantastikt snygga och coola. Skulle lätt ha samma idag, och verkligen använda dem som vanliga kläder (inte utklädnad). Fatta då min lycka, när jag i souvenirshoppen hittar tishas med både katten och hunden. Hade kunnat köpa båda två men tänkte att jag får börja med en, så det fick bli den blå. Blå är ju trots allt min favoritfärg och hundar mina favoritdjur... eller inte!
I shoppen kunde man också köpa honung. Det tyckte jag var kul.
Själva museet gjorde ingen besviken. Dock kanske det är clever att gå dit en dag mitt i veckan och inte en söndagsförmiddag (mycket folk). Det är ett mycket interaktivt museum där man kan sjunga karaoke, dansa till Dancing Queen och quizza. Häftiga filmklipp visas på storbild, gamla orginalscenkläder finns att kika på, en hel drös med skivomslag finns. Och man kan fotas i the Arrival-helikopern, ja, det finns en hel del att se och göra. Det hela avslutas med en Swedish Hall of Fame när det gäller musik som är en fantastik utställning där man kan lyssna på svensk musik sedan 1900-talets början. Vi kunde ha gått där mycket länge och lyssnat. Jättekul och jag åker mer än gärna tillbaka.
Inte de snyggaste outfitsen här inte... Kolla in Benny's stövlar!
 
Efter drygt två timmar mötte vi upp Anneli för en snabb lunch på Vin och Spritmuseet innan det var dags att bege sig mot Arlanda. Nedan är ytterligare en bild från vackra Stockholm, i väntan på lokaltrafiken. Jag har blitt helt såld på stan, har inte riktigt gillat Stockholm innan men nu, oh, jag vill nog flytta dit. Får jag det?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0