The trip down under

Tänkte blogga lite allt eftersom jag reser annars tror jag det finnen tendes till att jag glömmer bort vad jag gjort. Nu är jag framme i Sydney efter ungefär ett dygns resa från Arlanda via Bangkok.

Jag tog swebus upp till Arlanda med mitt onda knä och hoppades på en emergency exit seat så att jag skulle kunna sträcka ut benet vid behov. Trots att jag var på Arlanda mer än 3 timmar innan avgång så var alla nödutgångsplatser redan upptagna.

Det gjorde inget, knät var ömt men jag hade ändå en mittgångsplats så jag kunde röra på mig så mycket jag ville. Vi lyfte enligt tidtabell, halv 2 på eftermiddagen och touchade ner i Bangkok ungefär 10 timmar senare, just efter 5 på morgonen lokal tid.

Då hade jag lyckats kolla på 3 filmer (dock sov jag igenom en med Kevin Costner - förlåt Tinna, jag var så himla trött), tre Tv-serieprogram, löst korsord, lyssnat på ljudbok, ätit middag och frukost och proppat i mig godis.

Resan till BKK, gick smooth like silk, dom Thai airways, själva säger. Ingen turbulens att tala om, trevlig personal och en landning som knappt märktes.

Väl på Suvarnabhumi international airport hade jag 2,5 timmars väntan på nästa flight till Sydney, men den var slightly delayed, så när vi egentligen skulle lyft så började boardingen. Bangkoks flygplats är en fin flygplats att vara fast på, den är modern med en traditional touch. Jag kom på att jag nog varit på den minst 4 gånger innan, det är rätt mycket för en asiatisk flygplats. Anyway, med den lilla förseningen så hann jag med en kopp fika, lite social media uppdatering och uppladdning av devices.

Planet till Sydney var ett megaplan, jag hade plats 45K, K?! Vid fönstret, lagom kul med mitt knä men som tur var, var planet bara halvfullt så jag fick 3 säten för mig själv, nästan bättre än uppgradering till business class ju!

Även den här resan gick bra, fast vi fick vända tillbaka just innan take off eftersom en person blivit akut sjuk och var tvungen att stiga av. Detta gjorde att förseningen blev dryga två timmar, vi kom iväg just för 10am, istället för 8am lokal tid.
Det bjöds på ytterligare en frukost ("what about second breakfast?"), och sedan middag. Av någon anledning fick jag hindu meal, men det gjorde inte så mycket då det faktiskt smakade ganska mycket. I vanliga fall kan jag tycka att flygplansmat är rätt så smaklös men min currykyckling med ris och broccoli var ganska god to be fair.

Touchade ner i Sydney, en timme efter utsatt tid, ungefär halv 11 på kvällen och gick igenom customs väldigt lätt. Kristin och Joe stod och väntade på mig i ankomsthallen. Jätteskönt att ha dom där efter en så lång resa. Och fantastiskt kul att se Kristin igen efter så lång tid.

Vi var framme hemma hos dem runt midnatt. Då hade jag varit på resande fot i 31 timmar från dörr till dörr. Jag sov väldigt gott kan jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0