I cut my finger… PÅ ETT ÄGGSKAL!

Jag äter ägg, kokta ägg, dagligen. De ska kokas i cirka 7 minuter då gulan är rinnig men inte vitan. Äggvitan ska vara fast, men inte gulan. Ja ni fattar, mellankokt med andra ord. Det är lite trixy när man har olika storlekar på äggen men jag brukar få till det. Ikväll kokades ägget till perfektion. Vad hände inte då? Jo, när jag delade det flög en liten äggskalsflis av och rätt in i pekfingret på vänsterhanden. Äggskalsbiten var så vass att det började blöda. Och nu har jag ett litet papercutsår på fingret. Jag vill inte verka plôttrig (som en säger i skogarna) för det gör inte ont alls, jag vill bara påpeka detta eftersom det antagligen är första och sista gången någon i världshistorien skär sig på ett ägg.
Det var bara det. Tack för att ni lyssnade. 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Skar mig igår på ett ägg och tänkte samma sak: måste vara helt ensam om detta!
Tills jag skar mig idag med... På ett äggskal.

/Elin :)

Svar: Ha. Skönt att veta att man inte är själv om detta, dock tror jag att vi kanske är de enda två som skärt sig på äggskal :)
Kajsicken

2014-09-28 @ 08:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0