Dagens konversation

Jag gick in på Morrison's för att köpa lite lunch. När jag närmade mig kassan reste sig kassören (heter det så om det är en man? Kassaman?) upp eftersom han nästan legat över disken och slappat. Han hade på sig en illgul lysande väst och mössa (?!). Jag tänkte: herregud, vilket slibbo, han kommer vara otrevlig och oengagerad. Så fel jag hade.
 
Jag kommer fram, han reser sig upp.
Han: Hello, how can help you my dear?
Jag: Hello, ehm, I'd like to pay for my things...?!
 
Han börjar blippa in varorna, tar upp imin Diet Coke flaska och frågar:
 
Han: Do you know the difference between Diet Coke and Coke Zero?
Jag: Ehm, to be honest, no, not really. I do prefer zero, though.
Han: Ah, me neither
Jag: I guess one have no added sugar and the other some kind of sweetener...
Han: Or perhaps one of them has no caffeine?
Jag: ...but there is a coke which says no caffeine, I'm pretty sure it is not this one?
 
Kassamannen tittar upp och ropar ut till alla i affären:
 
Han: Hey, guys DOES ANYONE KNOW THE DIFFERENCE BETWEEN DIET COKE AND COKE ZERO?
 
Jag börjar nu tro att killen är en dåre.
En annan kollega dyker upp och säger:
Annan kollega: No, google it!
Han: Yes, I did, once, but I don't remember but I think it was wrong. Never trust google!
That's 3.07 pounds please.
 
Jag betalar säger hejdå och går därifrån.
 
Knepigt folk det finns alltså. Men jag gick därifrån med ett leende på läpparna, jag älskar spontana konversationer!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Kul grej! Roligt när någon blir så oväntat engagerad.

2013-11-08 @ 13:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0