I love baking!

...å speciellt tårtbakande; det är mitt kall här i livet tror jag - att baka übergoda tårtor till födelsedagar och andra events.

Nedan syns mina (två) mindre födelsedagstårtor till Chris. Den ena fylld med banan och den andra med jordgubbsmousse, både gjorda på hemmagjord tårtbotten med en touch av Baileys. Toppade med jordgubbar, chokladtoppar och strössel.

Sedan finner ni också mitt masterpiece -Isabel's 30-årstårta som jag bjöd kollegorna på, på hennes stora dag för några veckor sedan. Receptet bygger på mammas mäktiga chokladtårta med aprikosmarmeladklet och chokladfrosting och såklart med jordgubbar som garnering.
Otroligt mättande tårta men så sjukt god! Tar dock lite tid att göra men helt klart värt det.

Nästa födelsedag? Sometime soon please, jag vill baka mer och något nytt! Nu har jag till och med en elvisp vilket betyder no more sore underarmar och mer variation och flexibilitet i bakandet.

Kanske borde öppna ett bageri, eller konditori?


Kommentarer
Postat av: Mammie

Jag fyller ju inte än på ett tag, men nog kan man väl hitta alla möjliga anledningar till att fira om man får så där goda och mumsiga tårtor!

2013-03-03 @ 18:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0