BCN2013 Swimming Championships!

Helgen har inte varit helt kass ändå, jag är vid gott mod. En av anledningarna är att jag fick ta i biljett till sim-VM som under dryga 2 veckor huserat uppe i Olympiabyn. I lördags gick på jag kvällspasset mellan 18-20h00 i Palau St Jordi och satt på första raden precis där simmarna kom upp på 'banan' när de körde 50-meters-loppen.
 
Otrolig stämmning och en jättekul upplevelse, även om jag inte såg Ryan Lochte på nära håll (men tydligen är han rätt bäng i kolan så då känns han inte så snygg längre, eller vad säger du Teresa?)
 
Jag såg dock en massa andra manliga (och kvinnliga) simmare på nära håll, bildbevis nedan. Vi fick se ett världsrekord, några mediokra svenska insatser (men jag hejade ändå!), en gråtande braziliansk vinnare, lyssnade på ett gäng nationalsånger (bland annat den danska), översatte en del länder till en spansk familj som satt brevid... ja, det var kul helt enkelt!
 
Innan nördbrillorna kom på!
Heta simmare nedan.
Som sagt, nära nära.
Heja Sverige!
Världsrekord av en lettiska. Eller litauiska. Då sprangs det runt med World Record-flaggor inne på arenan.
Spanska fans. Dock var fransoserna snäppet värre och högljuddare (heter det så?)
Utanför, efteråt.
Jag var så pepp igår kväll att jag ville gå idag, söndag, också. Men tyvärr var finalpasset slutsålt och de enda biljetterna som fanns var till morgonpasset (10h-12h) - så jag gick på det, endast 6€ och då satt jag lite längre upp. Det var lite samma feeling idag, mycket mindre folk hence why biljetten var ut-read men det som var special idag var att det var lagkapps-kval. Det är alltid kul. Det gick inget vidare för Sverige men hey, det var roligt att vara på plats ju!
På vägen ut hittade jag ett sponsortält för Nikon där man fick ta bild som om man simmade i en Barcelonabakgrund. Troligt va?
Är det för sent att bli proffssimmare vid 27 år ålder?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0