OVÄNTAT MÖTE version 1.0

Idag, nu på kvällen, när jag gick hem från jobbet hände något spännande. Jag gick min vanliga väg upp längs Passeig de Gracia. Inget konstigt med det, förutom att det utanför det 5-stjärniga hotellet Majestic står lite folk med kameror i högsta hugg, även några poliser gick omkring och flyttade några kravallstaket. Första tanken var att 'åh nej, nu har det varit demostration igen', men ganska snabbt insåg jag att folket utanför hotellet väntade på någon eller några.
 
Poliserna började ställa i ordning kravallstaketen så att det blev en gång från hotellentren ut till taxigatan. Mer folk samlades, och det viskades och pekades. Jag greppade lite snack här och var och i och med att många hade Barca-tröjor på sig, plus att det är match ikväll fick jag till slut veta att los juagdores de Barca var på hotellet och i princip väntade på spelarbussen. SÅ, jag stannade såklart kvar. Drygt 20 minuter senare körde en mörkblå buss in och ställde sig på taxivägen, poliserna och en man som jag antar var hotelldirektören pratade i headsets och pekade. Batongerna kom fram, och stängslen säkrades. Ut från hotellet, med ett stort jubel från 'publiken' kom hela laget med Xavi först.
Bilderna är lite suddiga, damn you Iphone-camera. Nu ska jag alltid släpa på systemkameran så jag kan snappa bättre bilder på alla kändisar jag möter. Did I tell you I'm slightly starstruck now?!
 
Anyhow, Messi och Xavi är korta, Pique är lång, fast det kanske inte är så konstigt att han ser lång ut i den skaran med midgets som det är i Barca. Fabregas är het och det är även poliserna som 'vaktade' spelarna.
 
Good afternoon, verkligen. Mer såna, tack! This is why I love living in Barcelona, jag menar, hur ofta i Sverige stöter du ihop med ett av världens bästa fotbollslag när du går hem från jobbet? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0