@Kajsicken - Twitter

Jag har twittrat, mer ellet mindre, i över ett år nu. Jag har inte direkt skyltat med det, men det har heller inte varit någon hemlighet - så följ mej, om du har lust.
 
Gillar twitter mer än FB, även om det blir mer och mer utbrett nu så är det lite less hektiskt än facebook. Ibland när man inte orkar blogga är det rätt skönt att microblogga några ord istället för att skriva uppsatser.
Man får ett bra grepp (well, beror på vilka man följer) på nyhetsflöden. Jag följer bland annat olika tweeters här i BCN som tispar om saker och ting som händer i stan, vilket är useful.
Det är också kul att #hashtaga och följa en sådan - speciellt vid stora evenemang som många har en åsikt om typ OS eller melodifestivalen. 
 
Roligast är trots allt att svara på och re-tweeta tweets. Och speciellt kul är det när 'kändisar' svarar eller retweetar dina tweets, som nedan. Jag har printscreenat när jag fått svar från Anders Jansson, Stefan Holm, Soran Ismail, Paolo Roberto och nu senast idag Kodjo Akolor. Lite starstruck igen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0