I'VE SIGNED UP

...for my first run ever! Yes, det är sant. Nästa söndag, den 14:e oktober, ska jag och Marta springa Correbarri - som är ett 10km-lopp här i Barcelona. 10km känns bra att börja med när man aldrig löpt ett lopp innan. Även om jag löptränat mycket (mest på gym) så är det inte riktigt samma sak att springa ute tillsammans med en massa andra. Jag vet ju inte, eftersom jag inte gjort det, men jag antar att det är mer motiverande att springa tillsammans med andra. 
 
Det som är lite kul med Correbarri (som betyder något i stil med stadsdelslopp), är att man springer för just sin stadsbel (eller barrio som en säger i Spania). Jag och Marta bor ju egentligen i Sant Gervasi men vi har valt sprinag för Gracia, för att deras lagtröja är lila. Sant Gervasis är grön. 
 
Under sommaren har jag tränat ganska mycket, inte löpning kanske, men mycket condition såsom PW's, cykling, skating osv så jag tror jag kan klara detta. Jag tänker att eftersom det är mitt första race har jag inget att förlora, ingen tid att slå, så jag ska ta det i min takt och göra det bästa jag kan. 
 
Men lite förberedd vill man ju ändå vara så i lördags tog jag min nya endomondo app och gav mig ut på en löprunda. 10km från hemifrån ner till Vila Olimpica via Diagonal, sprang jag längs strandpromenaden till W och tillbaka upp mot La Rambla - Jag lyckades med 10km utan stopp, på 1 timme och 2 minuter - det är jag ganska nöjd med - klara jag under en timme är jag mer än nöjd. 
 
Det var som sagt i onsdags, gissa om jag hade mördarträningsvärk i torsdags och igår? Men det stoppar inte en diciplinerad brud som jag. På torsdagen blev det en PW med hantlar upp till carretera de les aigues och igår, boh, igår, en mördarlöparunda. Fernando lurade med mig och mina trötta ben på en löparrunda upp till Montjuic och tillbaka. För er som inte vet så är fästningen/slottet på Montjuic en av de högsta punkterna i Barcelona och det är ganska brant upp dit. Jag sprang hemifrån, ner till Universitat, till Placa Espanya, för att sedan börja stigningen upp till Montjuic och sedan tillbaka ner till Placa Espanya. JAG KLARADE DET, det trodde jag aldrig! Efter de första 10 minuterna var jag helt slut, men det var då viljan ryckte in. Okej, det kanske inte gick i Usain Bolt-fart men jag gjorde det ändå. Otroligt stolt över mig själv. Igår kväll var jag så trött att jag inte vågade sätta mig när för jag var säker på att inte ta mig upp - idag, lite träningsvärk i lår och vader but apart from that - I am feeling fine and I am ready to run. Fast inte idag. Imorrn kanske!  
 

Kommentarer
Postat av: Teresa

Du e bäst. Jag tycker du ska sätta ett mål. Under 1 timme. Du fixar det och kommer att bli så glad när du klar det vilket du kommer <3

2012-10-07 @ 07:06:43
Postat av: carro

Grym du är. Ska hålla tummarna för dig. Du fixar det på en timme! O gör du inte det - så gör du det nästa gång :)
Bra val btw o välja det lila laget. Tror man springer snabbare i snygg färg!

2012-10-07 @ 09:35:56
URL: http://arrow.blogg.se
Postat av: Mammie

Jag trodde du bodde i Gracia. Lila blir snyggt, även om du är snygg i vilken färg som helst.
Du tävlar mot dig själv, vet du, men du kommer säkert att peppas av alla andra medlöpare.
GO FOR IT!
Vi ska sitta här hemma och heja oss hesa!

2012-10-07 @ 18:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0