Innebandy a.k.a Floorball (vad det heter på spanska vet jag inte...)

Fortsätter min uppdatering imorrn, nu till something more recent. INNEBANDY!
 
Jag har genom en facebookgrupp hittat ett gäng svenskar som spelar innebandy på onsdagskvällarna mellan 22-23, i en gympahall i Gracia - ungefär 10 minuters gångavstånd från mitt hem. 
 
Igår, var det ju onsdag så jag och min spanskaklasskompis Ross gick dit för att lira lite innebandy. Vi var ett gäng på 9 personer (mest svenskar - vilket var kul eftersom jag stött på väldigt få svenskar i Barcelona since I arrived), så två lag, som spelade i dryga timmen. Jag hade glömt hur kul det var med innebandy och hur jobbigt det faktiskt är. Jag är på långa vägar bra, men jag vill bli bättre och tycker verkligen att det är en kul lagsport. Bästa med den här lilla gruppen var att, även om vi var på olika nivåer, så fick vi alla vara med och spela och det var ett bra spel som flöt på bra, inget jobbigt 'på liv och död'-spel med upprörda känslor efteråt utan ett lättsamt, roligt och extremt jobbigt spel. Mitt lag var det lag med 4 spelare, vilket resluterade i att vi inte hade en avbytare och fick därmed mucho mas speltid.
 
Idag har jag grym träningsvärk i benen och stukad fot, but hey, it won't stop me. Jag ska vara med nästa vecka med, med eller utan högerfot. Före herregud, I scored twice! Mest på tur, men ändå!
 
Förresten, någon som vet vad innebandy heter på spanska? Jag trodde det hette indoor hockey på engelska, det gör det inte - det heter floorball, på spanska däremot har jag kört fast. Alla jag talar med har ingen aning om vilken sport jag menar so I suppose vi kör på floorball kort och gott.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0