Träning och träningsredskap

Körde ett gympass nu på förmiddagen; det gick bra. 35 mins löpning, 45 mins PW plus lite arm och rygg-övningar. Jag har ändrat mitt gympass så att jag bara kan köra fredag kväll till söndag. Tanken till detta kom efter att jag återvände från NYC och insåg att jag inte gick till gymmet lika ofta som innan. Dels har jag varit sjuk och haft dåligt med energi sen februari (då jag var så magsjuk), dels så kör jag väldigt mycket styrkeövingar hemma med ett elastiskt gummiband och nu när sommaren står runt hörnet föredrar jag ändå att vara ute och löpträna, inlinesa eller powerwalka. Varför betala omkring 60 euro så något man inte använder? Så nu betalar jag drygt hälften och har tillgång till gymmet på helgerna, vilket är perfekt molniga dagar som denna lördag.

På G till DiR med lite väl lång hörlursladd.

Efter passet och innan jag gick hem hann jag med ett besök på decathlon. Jag var nämligen i behov av ett nytt elastiskt band. Det jag har håller på att gå sönder och det är ju livsfarligt om bandet släpper från handtaget mitt i en övning. Jag vet, för jag tappade greppet en gång så att handtaget landade med otrolig kraft rätt under knät och skapade ett mega blåmärke och ömt ben (se nedan)

Anyway, jag inhandlade ett nytt band, även hantlar på 1 kilo styck i läcker illgrön/gul kulör OCH en ABDO Gain. Någon form av balans-mag-övings-platta. Jag har sett den på reklam innan och jag testade den i affären så vi får se om den kan hjälpa mej med mina magmuskler. Nedersta bilden visar ett gäng övingar man kan göra, jag testade lite nu och det är grymt svårt att hålla balansen, so this will be a challange for sure.

Nu sitter jag och inväntar träningsvärken. Ikväll blir det champions-final, go Chelsea!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback