MUSFINGER?

Musarm (vem har döpt det till musarm? Jag har aldrig gillat det ordet) är ju ett kännt begrepp för värk som kommer av oergonomiska arbetspositioner, heter det musfinger när man har värk och är stel i lillfingret?

Idag när jag satt på jobbet fick jag sån värk i höger lillfinger att jag fick tejpa fast det med ringfingret för att det inte skulle sticka ut och forsätta göra ont. Mina lillfingrar (och även mina lilltår) sticker ut lite mer än vanligt i vanliga fall och nu har då höger lillfinger tagit lite mycket stryk antar jag.

.
Ovan ser ni en bild på mina tejpade fingrar. Först körde jag med vanlig tejp men böt sedan till kirurgtejp (eller vad det nu heter). Det skapade ett gott skratt bland kollegorna eftersom vi ofta skämtar om hur stressade vi är med magont, ögontix och numera stela och onda fingrar. Egentligen är det inte roligt för det tyder ju bara på att något är fel och att vi måste ändra våra sätt att jobba, speciellt framför datorn.

Tips någon?

Kommentarer
Postat av: Mammie

Semester brukar vara det bästa tipset!

2012-05-17 @ 00:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback