Mogen ålder?

Jag hade en konversation med farmor häromdagen och då kom vi in på ålder.

Farmor: Det känns skönt att de (människorna som tar hand om farfar på dagisvården) är i mogen ålder.
Kajsa: Mogen ålder? Hur menar du då, hur gamla är de?
Farmor: Ja, du vet, 50+, ungefär.
Kajsa: Haha, som Pappa och Tinna då? Vad är jag om de är i mogen ålder? Omogen?
Farmor: Ja, Kajsa lilla, du är ju bara en liten barnrumpa fortfarande.
Kajsa: Jaha, ja. Hahaha. Betyder det då att du och farfar är övermogna?
Farmor: Ja, vi har passerat bäst-före-datumet, tror jag!

Haha, hon är så go min farmor. Och det är klart att ni INTE passerat bäst-före-datumet. Man är ju inte äldre än vad man gör sig, eller hur säger man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0