DAG23: Mitt favoritprogram – och varför?

Sedan jag flyttade hemifrån (läs utomlands) för drygt 5 och ett halvt år sedan har jag inte slaviskt följt något speciellt TV-program eller TV-serie. Det har liksom inte gått att hänga med när man haft så mycket annat att göra och när man väl haft en lugn stund har man bara slagit sig ner i soffan och slötittat på det som visats för kvällen.

I England var väl inte TV-utbudet det bästa (mycket såpor typ Emmerdale, Coronation street, Holyoaks... mycket repriser av samma såpor, mycket dokusåpor och game shows) men försökte jag ändå att se X-factor. Det var nog den enda showen jag försökte bänka mej framför på lördagar och söndagar.

Här i Spanien är utbudet ÄNNU sämre, som ni kanske minns, är allt dubbat och därför kikar jag väldigt lite på den riktiga TV'n och håller mej till webbtv-kanalerna. Men även då har jag inget favoritprogram som jag följer vecka ut och vecka in. Mycket sport blir det (tack Eurosport iplayer), en och annan deltävling av Mello, något avsnitt av TopModel, Skavlan, På spåret eller liknande men som sagt inget som jag MÅSTE se.

Därför, byter jag titel på dag 23: Mitt favorit RADIO-program. Jag lyssnar sjukt mycket på P3 över webben. Och mitt asboluta favoritradioprogram är MORGONPASSET I P3 med Martina, Kodjo och Hanna. Nu har jag lyssnat på dem i flera år och lärt mej deras tokiga humor och sometimes galna och annorlunda samtalsämnen och gäster. Dom tokigaste och roligaste programmen är när Soran Ismail eller Anders Jansson gästar, då kan det spåra ut och bli vad som helst. Men ibland tar de upp allvarliga och ibland intressanta saker och gäster. Imorse pratade de med någon människa som hade en av 7 nycklar till en datahall i USA som kan stänga ner Internet. Jag menar, vem har koll på sånt? Förra veckan snackade de om Putin och man tror innan att det ska bli tråkigt och saggigt men inte då, man lär sig... ibland i alla fall. För det mesta går jag med hörlurarna i öronen till och från jobbet och skrattar högt för mej själv. Sen lyssnar jag klart på sändningen hemma på kvällen, eller tvingar mina kollegor att lyssna på jobbet.

Tacka gudarna för webbradio, gå in och lyssna du med: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2024

Kommentarer
Postat av: Mammie

Jag håller med, fast det är inte så ofta jag kan lyssna på Morgonpasset. När Anders Jansson är där kan det bli precis vad som helst. det är nog likadant med Soran. Så gillar jag när Salem al Fakir kommer och faktiskt Mange Schmitt (stavar han så?). P3 är som bäst på morgonen!

2012-03-12 @ 22:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0