BARA SPORT

Äntligen börjar Fotbolls-EM. Inte för att det varit brist på sportevenemang hittils i år men det är något speciellt med just fotbollsEM och VM. Stämmningen runtomkring är så fantastisk, och speciellt när man bor utomlands och har vänner från alla möjliga länder. På jobbet har vi förutom svenskar även spanjorer (läs katalaner!), britter, fransoser, brasilianare, italienare, portugiser, ungrare, polacker, israeler och irländare (jag hoppas jag inte glömt någon nu!). Med så många olika nationaliteter blir det ju såklart alltid mycket hugg och slag och tävlingsandan är på topp när det är någon form av landskamp på gång. Det är så man älskar allt som har med Sverige att göra.

Förutom fotbollsEM, så kommer ju OS att starta om drygt 50 dagar. Och om inte det vore nog har vi en hel drös med F1-lopp att se fram emot. Vintern har sin tjusning med all vintersport men åh denna sommaren alltså; hoppas på dåligt väder så man kan sitta inne och nördkolla sport. (Obs, notera att jag är ironisk här!)

För min egen del är tanken att jag kommer jag utöva en hel del utomhussport. Jag tänker inlines. Jag tänker powerwalking. Jag tänker beach tennis. Jag tänker simning.

HEJA SVERIGE! GO SWEDEN! FORZA LA SVEZIA!

Mammie och Pappie skickade mej en urtjusig keps som är inhandlad på deras favoritaffär Bosse Ohlsson i Tomelilla. Den ska jag ha på mej när Loreen vinner tycker mamma. Jaja, vi får väl se med det. Keps is not really my thing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0