Skåneland

Nu är vi nere i Onslunda. I myshuset nere på Österlen. Mammie, pappie och jag körde ner i torsdagskväll i en hyrbil då kian fortfarande är okörbar. Eller ja, inte helt okörbar men att bara köra i max 80km/h i 50 mil på halt väglag med 3 vinterdäck och ett sommardäck är inte direkt idealiskt, så enligt försäkringen kunde vi få tillgpng till en hyrbil.
 
Resan neråt gick bra, vi landade in runt midnatt och började med ens elda i kaminen. Favoritsysslan nummer 1 här nere. Pyromanen i mig älskar't och får inte nog förrän vi uppnått bastuvärme i huset.
 
Så, mycket eldning har vi hunnit med. Två löparrundor på den skånska landsbydgen, ett obligatoriskt besök hos Bosse Ohlsson, hälsat på grannarna som mamma och pappa 'hänger med', käkat thaimat (vi skulle gått på den beryktade celticbaren som bara rymmer 34 pax som mest men som har världens godaste burgare, men de var stängda t o m 18 januari), besök på borstfabriken, reflexpromenad i mörker, fika på 'den lille' pölsemannen, myskväll med film, släktlunch hos kusinerna Stråhlmans i Lyby (vi rekade också hur långt de kommit i renoveringen - kommer att bli finfint), besök på familjegraven och mer myshäng på Lärarvägen.
 
Imorrn bär det av most Kastrup. Jag ska till Prag och fira nyår. Päronen hänger på öresundståget och spenderar dagen i Köbenhavn.
 
Nu har jag varit i Onslunda två gånger, och längtar redan tillbaka. Jag vill åka hit på sommar'n och utforka mer.
 

Kommentarer
Postat av: Mammie

Du är alltid lika välkommen! Allt mitt är ditt.
Sommaren är fantastisk här. KOM!

2012-12-31 @ 13:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0