VIRGIN ATLANTIC

När Teresa, Erika och jag bestämde oss för att mötas i New York istället för Stockholm eller London bestämde jag med också för att jag skulle flyga direktflyg till USA. I och med att jag skulle flyga själv (vilket jag i och för sig är van vid) tyckte jag att jag skulle kosta på mej direktflyg från London. Hade verkligen ingen lust med en massa stopovers, ensam. Så direktflyg blev det. Och det blev Virgin Atlantic som fick stå för flygresan. Jag hade aldrig rest med dem tidigare men hört väldigt mycket gott.

Min biljett var såklart en economybiljett, fick plats nästan längst back i planet, 62H, men jag kan verkligen rekommendera att flyga med Virgin. Jag som har långa ben ber oftast om emergency exit plats (eller hur Teresa!) endast för det extra benutrymmet och trots att jag hade ett 'vanligt' säte fick jag gott om plats och slapp sitta med benen ut i mittgången och slapp därmed fälla medresenärer som inte behövde snubbla på mina långa ben.

Det bjöds på en herrans massa mat som man fick välja på meny ifrån. Först fick vi middag med val av tre varmrätter (jag hade vegmat eftersom jag inte börjat äta korv än), sen fick vi efterrätt och en stund senare kaffe, te och glass (?!). Innan landning bjöds det på afternoon tea med scones. På hemvägen var det samma procedur fast med frukost istället för eftermiddagste. God flygplatsmat for once.

Underhållningen var kanon. När kaptenen sa att flygresan skulle ta 'ungefär' 6 timmar och 57 minuter' tänkte jag 'herregud, ska jag lösa korsord och lyssna ljudbok i nästan 7 timmar...'
Jag öppnade inte ens korsordstidningen, jag slog inte ens igång telefonen med ljudboken. Virgin's entertainment betod av dryg 30-40 bioaktuella filmer, lika många nya TV-program och shower, musik och radioprgram och spel av alla möjliga slag som man även kunde utmana andra medresenärer med. Jag hade dessutom en trevlig amerikansk småbarnsmamma som granne. Hon tipsade om saker att göra i NY, hur jag lättast skulle ta mej till Queens och så vidare. Så det gick verkligen ingen nöd på mej.

Personalen var supertrevlig och höll mej sällskap när jag var uppe och vandrade runt för att inte kroppen skulle stelna och domna bort. Kaptenen vad rolig och hälsade två skolklasser välkomna och det fick dem att börja tjoa och skrika en stund. Han var dessutom duktig; ingen turbulens what-so-ever. Jag är inte rädd för att flyga men jag kan tycka att det är lite obehagligt att flyga över Atlanten när man vet att det bara är vatten nedanför. Jag menar, vad gör man om man måste nödlanda? Kan man landa mitt i Atlanten om man måste? Hursom, jag behövde inte tänka på det alls eftersom flygresan gick så smooth, så smooth as it possibly could I believe.

Lätt bästa flygresan (där jag rest själv!) ever, med bästa flygbolaget ever.


Kommentarer
Postat av: din gamle far

Hej gumman, det låter ju bra det där, men vilken röd näsa du har, du har väl inte solat utan solkräm? Have nice

2012-04-20 @ 15:19:25
Postat av: Mammie

Man blir ju sugen på att resa till NY bara för att få åka med Virgin. Annars är det ju som du säger trångt åt oss långbenta. "I believe I can fly".

2012-04-20 @ 18:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0