BARCA, HEMMAGJORDA COCKTAILS, CHOPSTICKS OCH STULNA VÄSKOR,

Ja, vart ska man börja?

Igår spelades ju THE MATCH. La partida mas importante. Champions Leauge-finalen mellan alla våras favoritlag Barca och Man U. Bor man i Barcelona hejar man såklart på Barca. Annat finns inte ens att tänka på, i denna fotbollstokiga stad.
De flesta man såg på gatorna igår hade någon form av Barca-outfit på sig, t-shirts, kepsar, scarfs, flaggor, ja, you name it.

Efter halv nio var det tomt på gatorna. Inte en kotte var ute förutom jag, Lucia och Maria eftersom vi var tvungna att handla lite smått och gott att äta. Vi var nämligen hemma hos mej och chillade, och tanken var att vi skulle laga mat ihop, göra lite cocktails och kolla fotboll. Med VI menar jag kollegorna Maria, Ivan, Cannelle och deras partners Lucia och James, och jag själv förstås.

Så, vi fixade lite plockmat. Ivan och jag skulle mixa drinkar efter Erik's finfina recept. Tanken var god, vi skulle göra mojitos, daiquiris och kanske någon Cuba Libre eftersom vi hade massa rom. Okay, mojito-iden sprack då vi inte fick tag i mint. Dessutom hade vi inga direkta mått, så vi fick köra lite på gehör (eller vad det nu heter?), vi höftade lite. så att säga och fick använda oss vad matskeds- och teskedsmått som shotsmått, och som drinkpinnar använde vi chopsticks. Krossad is fanns inte så det blev stora isbitar i. Och glasen ska vi inte ens tala om. Vi har inte så många lika glas så jag fick ta ett pepsiglas med Beckham på, Maria fick Ronaldinho.
Det blev bra i slutändan, även om det så vart en mix av alla drinkarna i en och samma. Jag hade till och med gjort en sockerlag, men den stelnade ju så fort man stängt av plattan men vi kunde använda lite av den.

Det var en trevlig kväll, där vi satt och åt, kikade på matchen som vid varje Barcamål hyllades från barer och hus runtomkring med skrik, vrål och jubel och en och annan bomb, eller fyrverkeri.

Runt midnatt bestämde vi dock att ni är det minsann dags att testa lite riktiga mojitos, på mojito club. Vi tog oss från lägenheten några gator ner efter Diagonal.  I slutändan blev dt blev bara jag och Maria som gick in och dansade till latinska rytmer och sippade på caiprinhas tills vi vart more than tipsy och det var då the downturn hände. Marias väska blev stulen medans hon dansade.

Typiskt, tråkig avslutning på en annars kul kväll. Vi gick ut, ringde bank och telefonföretagen och blockade kontokort och simkort. I väskan hade hon alla sina viktiga saker såsom pengar, nycklar, ID, telefon etc. Hon hade inte pengar på sig så jag erbjöd mej att hon skulle följa med hem till mej (eftersom jag bodde närmast), men hon ville hem och då följde jag med. Dels är det bättre att vara två, dels hade hon inga stålar och tänk om inte hennes landlady skulle höra när hon ringer på dörren. Utan tvekan åkte vi hem till henne, landladyn öppnade som tur var och jag sov över där.

Imorse ringde vi polisen, Maria gick dit för att anmäla. Grejen är att såna här saker händer, men det är så typiskt att det ska hända såhär. Sakerna i väskan kan man fixa på nytt men det är bara så omständigt och det tar tid.

En läxa har vi lärt oss, skippa stora väskor när du går ut och lämna aldrig väskan by itself.

Ja, det var lördagen det. Här är några få bilder vi tog innan väskan försvann:


Våra stirrade fotbollsspelande glas. Både tjusigt och glamoröst!

Kommentarer
Postat av: Erika

Svar: Jag hatar inte så mycket saker idag, iaf.. Nu är jag glad igen! Ja, du vet ju att jag är sjukt sugen på att åka över till barcelona på en weekend! Det skulle vara awesome, speciellt med en personlig guide som bor där.. ;)

2011-05-30 @ 11:18:20
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Mammie

Lite suddiga bilder.... vad kan det bero på? :-)

Egna hopkok kan vara både roliga och farliga. Vad som helst kan ju hända...... Men kul iaf.

Jag vill också vara i Barcelona nu, sola, bada, äta och dricka gott och framför allt hälsa på bästaste DU!

2011-05-30 @ 22:45:58
Postat av: Mammie

Jag skrev nyss en kommentar här som försvann. Kanske får du två nu, men vad gör väl det. Du saknade ju inlägg.

Det ser lite suddigt ut på bilderna, men det kanske är att vänta med egna hopkok i kistan.

Have Nice!

2011-05-30 @ 22:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0