PEPPARKAKSHUS DELUXE

Mitt forsta egenhandigt gjorda (with a little help from IKEA) pepparkakshus. Tankte illustrera med bilder the procedure of making it:

Pa lovely IKEA kan man kopa sjalva basen, alltsa pepparkaksdelarna. Eftersom jag inte har alla ingredienser sa tyckte jag att det passade utmarkt att inhandla ett PEPPARKAKAHUS men en tillhorande IKEA-manual.
Lite smaltande socker och branda fingrar senare...


Det fardiga huset:


Stolt over resultatet...

Nu hoppas jag bara att det haller over helgen, jag ar i London och de ska ha fodelsedagsfest hemma i lagenheten pa lordag. Jag glomde saklart att stalla in det pa mitt rum, sa antingen gar det sonder eller blir at-uppet.

Men ha, om de ska ata upp det far de en nice surprise, pastan,  salta notterna och halstabletterna ar sakert jattegoda pa en veckas staende pepparkakshus!

Kommentarer
Postat av: Carro

urtjusigt!

2011-12-15 @ 19:01:11
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0