DAG 6: En dålig vana jag önskar att jag inte hade

Det ständiga ‘Varför?’-tänket.

Jag tänker för mycket. Och jag tänker i synnerhet på sådant som varit, på sådant jag gjort eller inte gjort, på sådant jag sagt eller inte sagt. Alltså sådant gammalt som jag ändå inte kan göra någonting åt.
Jag kan få dåligt samvete för saker jag gjort eller sagt för flera flera år sedan (eftersom jag fortfarande tänker på det nu).

Detta ständiga ältande gör mej tokig ibland… kanske har jag för bra minne och det är därför jag aldrig blir kvitt mina tankar?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan,stumpan,känner igen allt du skriver,jag är precis likadan,ältar,gammal skit,försöker verkligen att andas med magen,när det känns som sämst,men det hjälper inte alltid,kramar TINNA

2011-12-27 @ 18:39:54
URL: http://[email protected]
Postat av: mammie

KBT=Kognitiv BeteendeTerapi lär vara bra. Vi borde kanske gå en kurs.......

Att fundera över gjort och ogjort kan nog vara bra, men man måste komma vidare, lära sig av det som blev fel, dra nytta av det som blev bra osv. Inte alltid så lätt, men man måste försöka. Du har ju helt rätt i att det som är gjort är gjort och kan inte göras ogjort, men jag tror att man kan göra något bra av det som sker. Det kan ta tid och det är inte alltid man förstår varför, men det går att få ut bra saker av dåliga. Jag vill gärna tro det.

2011-12-28 @ 20:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0