TSAVO EAST Day TWO

Skrivet 18/09/2010

Eftermiddagens game drive bjöd på massa djur såklart, ytterligare tre lejon, klättrandes i ett träd. Plus en lejonhona precis vid bilen.


Jag kunde dock inte uppskatta det så mycket eftersom jag fick sådana fruktansvärda magsmärtor och då menar jag magsmärtor med stort M. Så hemska att jag blev yr, svimfärdig och kväjningaroch bara villeut ur bilen till närmsta buske/träd/skylt/whatever. Saken var den att detta inträffade just när bilden ovan är tagen, så precis när lejonhonan på jakt stod utanför jeepen. Det var liksom inte LÄGLIGT med magont (diareemage) och chauffören förbjöd mej att ens tänka på att gå ur bilen. It's too dangerous, you are not allowed under no circumstances.

Det vara bara att bita ihop, fälla några tårar och hålla sig. Vi dissade till slut lejonhonan och körde i illfart till närmsta campsite. Tacka gudarna för campsites med ubersnäll personal som hjälper en nödig lady in need.

Efter toabesöket, som tömt hela mej på både innehåll och energi, var klockan runt 18 och det betyder stängningsdags. Dags att åka ur parkområdet mot lodgen.

På kvällen mådde jag slightly better, men smärtorna kom tillbaka på natten. Tror inte att det är malaria då jag bara har symptomet magont, ingen feber, ingen hosta, ingen huvudvärk. Så det ligger nog i maten jag äter. From now on - no more vegetables som sköljs i det lokala vattnet, endast lagad kokt eller stekt mat,  helst inga mejeriprodukter. 

Vi får se hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0