FLYGRESAN NER till MOMBASA (kenya)

Skrivet 14/09/2010 någonstans i luften.

Rutt?
Milano - Rom - Zanzibar - Mombasa (4 stops)

Flygbolag?
Air Italy (någon som EVER hört talas om dem? Jag trodde Italien bara hade Alitalia att skryta med...)

Flygtid?
En timme från Milano till Rom, en timmes väntan i Rom, sju timmar från Rom till Zanzibar, en och en halv timme väntar på Zanzibar, ytterligare en timme till Mombasa.

Mat?
Bra. God. Fick kyckling först, men eftersom jag numera är veggie så bad jag om en vegetarisk låda och fick antagligen tofu, med ris och wookade grönsaker. Jättemumsigt faktiskt. Detta accompandes med en grön sallad, en brödbit med philly och fruktsallad som dessert. Överraskande bra mat.

Plus ett malariapiller på detta!

Underhållning?
TV - Varför envisas alltid flygbolagen att visa 'dolda kameran'-liknande program, eller Mr Bean med en massa pålagda skratt? Program man har sett och som inte är roliga ens första gången, de känns bara old fasioned och tråkiga. Nu är ju inte italiensk TV den allra bästa, men ändå. Kom med något nytt va!
Musik - I mellanlandningen i Rom spelades 'Hey Jude', 'Penny Lane' och 'Imagine' i orchestraversioner OM och OM igen. Bra? Inte direkt. Tacka gudarna för min lilla skrikrosa Ipod shuffle.

Outfit?
Bruna explorer-shorts (perfekta för safaris), Ferrari-tishan som farsan köpt på Monza några dagar innan, låga socks och gympapjucks. Till detta, solbriller i megasize och en multicolored magväska årsmodell typ -94! Stylish!

 

Bäst?
Att Giorgan hittat ett ledigt trippelsäte för sig själv någonstanslängre fram i kabinen, så jag har två säten att sova på.

Sämst?
Att flygvärdarna svarar mej på engelska när jag ber om saker på italienska.

Fråga?
Varför ska det klappas händer när man landar? Well, hellre det än den hemska, pinsamma ryanairfanfaren som körs när man hamnar på 'yet another ontime flight', eller?

Update:
Nu är vi på Zanzibar, bara en timme till så är vi framme. Har flugit över många av städerna vi lärde oss i flagspelet, kommer du ihåg det mamma? Dom som man bara kan namnet på och kanske vilken världdel de ligger i men man måste gissa på landet. Jag tänker på Mogadishu, Addis Abeba, Djibouti, Dar Es Salam etc. Peka på en karta och sig mej (utan att fuska, utan att googla) vart de ligger?!

Update 2 regarding underhållning:
Det visades en film faktiskt, inte bara tokiga pålagda-skratt-program. The Bountyhunter med Jennifer Aniston och Gerard Butler. Den slogspå runt halv 1 på natten, troligt att Kajsa-människan (som inte är en nattmänniska) lyckades hålla ögonen öppna, uh uh. Får nog ladda hem och se slutet en annan gång. Ja, ellerså skiter jag i det. Det var lite silly.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0