Choosing SAFARI

Skrivet 15/09/2010

Det finns många safari-säljare. Det är ju trots allt därför man åker till Afrika, för att se djur som inte finns hemma. Eller hur? I alla fall för min del var det tanken att få se savannen med lejon, giraffen, elefanter med mera den största lockelsen. Sen att playan och havet är nice är ju bara en bonus.

Back to safarisaäljarna. En del är seriösa, en del är oseriösa. De oseriösa ska man vara försiktig med - de kan lura en, och hur kul är att åka på en scam?

Enligt min bibel (Lonely Planets guide) fanns en agency i Watamu (byn vi bor i) som rekommenderades. Tunda Tours. Jag kontaktade dem innan avresan till Kenya och Abdul som karl heter verkar reko. Han har fixat vad vi tror är ett vinnande paket. Giorgan lyckades pruta ner priset lite också. För €325,00 each får vi the following:

- en snorklig och båttur till Watamu Marine Park, heldag med lunch (torsdag)
- en tripp till Malindi town (största stan i närheten, 15 km away) (måndag)
- 3 dagars/ 2 nätters safari i jeep i Tsavo East med full board, accommodation, guide och transport (fredag-söndag)

Tsavo är största parken i Kenya, där kan man se the BIG FIVE om man är lucky lucky. Fingers crossed that we are.

Tycker att detta paket är perfa, åker hellre ut på utflykter än fightas med beach boysen på playan.

Nu måste jag bara växla till mej lite kenyanska schillings, ganska lätträknat - 95 shillings på 1 €. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0