QUORN-KORV!

I'm struggling to find edible sausages in this country... så oftast äter jag inte korv då de har konstig färg och smakar lite annorlunda.

Och nu när jag är veggie passar det sig inte alls att vräka i sig en massa köttig korv, men så - just like that - hittade jag QUORNKORV Sainsburys. Och de såg ut att vara vanliga hot dogs, så jag köpte dem på vinst och förlust. (Lovade farsan att lägga ut en bild - dom är dränkta i ketchup och dill - as it should be)



Nu finns det inte korvbröd heller, så man får improvisera med vanligt bröd, men det går med lite fantasi.

Hur smakade de då? - Ja, alltså inte som dom äckliga britt-korvarna men inte heller som Lithells, fast ändå närmre hot dogs, ätbara helt klart.

Nu skulle farsan vara med, saknar våra korvtisdagar (som oftast var på alla andra dagar förutom tisdagar.)

Kommentarer
Postat av: lala

1. fyfaaaaasen vilket fint inlägg om pappa. skriver visst kommentar på fel, men orkade inte leta fram. och 2. herregud vad fin bloggen blivit (sorry att jag inte tog tag i det!!)

2010-11-14 @ 16:31:39
URL: http://wherestarsaremade.blogg.se/
Postat av: Kajsa

No worries, jag frågade Emma Axberg och hon fixade till det, urtjusigt ju!

2010-11-14 @ 17:27:12
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/
Postat av: carro

svar: Ja du Kajsa. Det var äkta Raggningssockar. Men du skulle se mina nya Chockrosa med rosett. Superduper snygga!

2010-11-14 @ 19:39:47
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Mammie

Det här ger ju en ny dimension till korvätandet. Särskilt om man vegar. Men smarrigt värre......

2010-11-17 @ 20:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0