Jersey Boys!

Oh What A Night! Oh What A Show!

Jag hade inte så höga förväntningar eftersom jag inte riktigt visste vilka Frankie Valli & The 4 Seasons var.

Melanie och jag kom precis i tid (delays på tunnelbanen såklart), hittade våra platser i Stalls W, långt bak - fast i mitten så vi såg bra ändå. Vi hann knappt varva ner förrän det drogs igång.

Showen heter Jersey Boys och handlar om bandet Frankie Valli & the 4 Seasons. Deras väg från New Jersey i början på 50-60 talen och fram till nu. Snyggt producerat och berättat i form av just årstider, varje bandmedlem hade hand om en årstid och fick berätta sin del av storyn. Och den var stundom gripande och inte alls någon dans på rosor. Bråk, fängelse, otrohet, bandmedlemsbyten, dödsfall, pengasvindleri etc etc. Fast allt berättades med humor på italiano-americano dialekt ala gudfadern.

Snygga var de också, en show där de flesta i ensemblen faktiskt är killar, vilket uppskattas. Lite 'the-Hives'-varning med lika kostymer, färger och hårgele. Klatchiga dansteg och falsettsång.

Jag var hooked. Melanie med. Och vi kände igen många av låtarna som Oh, what a night, Beggin', You're just to good to be true, Bye bye baby.

Lite svårt att säga vem man kan rekommendera denna showen till, för det är den typen av show som kan passa de flesta, fast man måste ha musikintresse och kunna lite äldra musik för att uppskatta den.


Men åh. What a show!

Måste påpeka att Tommy DeVito såg precis ut, coh rörde sig precis som Anders. Och en av de andra, Bob Gordio, fick jag kusin-Christian vibbar av. Tyckte mej se likheter i båda. Bra likheter alltså!





Kommentarer
Postat av: carro

estoy muy envidioso

2010-03-27 @ 16:08:05
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Mammie

Mammie kan nog rekommenderas, eller? Verkar vara i min smak. Jag vill också.........

2010-03-28 @ 15:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0