Gott Nytt Ar!

Happy New Year Everyone!

Nyarsfirandet borjade med jobb fram till 16h00, sen blev det hem en snabbis for ombyte, och upphamtning av Carro, Anders och champagne. Efter att vi gjort oss fina och kopt dricka tog vi bussarna till Acton for att fira hemma hos Melanie och Dom. Vi kom dit lite tidigt for att hjalpa till att forbereda maten. Tanken var att vi skulle kaka fran en sa kallad raclette-grill (bild nedan) sa vi var tvungna att hacka lite wedges, meat, ost, brod och sant. Sen skulle vi kora med chokladfondue och darfor var det lite frukt och mashmallowes som needed lite preparing.



Hursom, Evy, Fabi och deras flatmate Giulia dok upp runt 20-snaret sa vi borjade lite latt da med var raclett-ning. Jattespannande verkligen, maste kopa en sadan.

Vi at och at och at. Och vi drack och drack och drack. Mycket skratt, mycket konversation, lite sang, sen at vi lite till. Borjade med fondue'n som var superb speciellt med vit choklad och stawberries. Yummy!

Vi firade lite latt 23-slaget eftersom vi alla ar utlanningar fran Europa (well, in Aussie-Dom men hans nyar var ju langt ganget redan..) men vi bor ju faktiskt i England sa det riktiga slaget var ju 24h00 English Time. BBC var pa, sa att vi kunde se fyrverkererna fran Themsen och Trafalgar Sq, vindruvorna var med, champagnen likasa, aven om nagon fick drick ur en mugg da vi inte hade nog med finglas... orutinerat! 

Efter sjalv tolvslaget var vi inte trotta langre, Anders drog lite tidigare eftersom han skulle upp och jobba klockan 6 och ocksa mota upp med Erik som tydligen inte madde sa bra pa sitt party och ville hem. Han ar en san rookie, Erik.

Oh well, Carro, jag och de andra stannade och vips var klockan 3. Da var det dags att borja tanka pa refrangen. Carro och jag gick samtidigt som Evy, Fabi, Evy's brorsa och Giulia i forhoppning att vi kunde ta sista bussen till stan. Jo tjena, nar vi kom till busstoppet fanns dar ingen buss sa det fick bli taxi till H-smith. Med tanke pa att vi var 6 stycken gick det pa £3.10 each. Helt OK for nyarsafton. Val i H-smith delade vi upp oss, vi tog tuben till Putney och gick sista vagen hem.

Vi har hemma pa Allfarthing klockan 5.00am.

Den 1:a januari borjade med en lang sovmorron, sen langprommis langs Themsen och lite shopping pa Southside.

Idag ar det jobbdag, det ar darfor jag uppdaterar bloggen. Haha. Nej, arligt, det finns inget att gora sa jag lyssnar pa tracks och internettar lite. Mamma och pappa kommer nog in med lite lunch snart far man hoppas.

Gott Nytt Ar!

Jag ska uppdatera med blider sen, sa fort jag lagt in dem pa datorn.

Kommentarer
Postat av: frida

Hello! Ja det var kul, jag kände verkligen inte igen dig först. Det var ju superlänge sen jag såg dig =) Hoppas du har det bra i London! Kram

2010-01-04 @ 00:56:22
URL: http://frideliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0