Doctor's verdict

Jaha. Fortfarande fot-ont.

Jag fick mej en liten sovmorgon imorse eftersom jag skulle till hospitalet och kolla foten. Det var i och for sig ett plus som medforde att jag hann ata frukost och faktiskt ta det piano pa morgonkvisten. 

Efter lite letande med A-Z-kartan i hogsta hugg hittade jag till St George’s Hospital, och X-ray-avdelningen. Det gick hyfsat smidigt att ‘checka in’, rontga, och sen invanta svar. Allt som allt, tog det nog 45 minuter max. Piu o meno.

Jag fick dock ingen klarhet i mitt fot-ont trots effektiviteten. Nursen sa till mej att de inte kan se nagon fraktur i foten men hon ville anda att doktorerna skulle fa ta en closer look och verkligen ga igenom platarna ordentligt. Och detta kunde tau pp till 5 working days och reslutatet skulle sedan skickas till min lokala GP.

5 WORKING DAYS?! Det ar inte klokt hur saker och ting skots i det har landet, jag blir arligt forvanad varje gang. Inte nog med att standarden ar lag, det ska ta tid ocksa. Jag fragade henne vad jag kunde gora nu, och hon svarade att there is no need to keep you, you are free to go home!

Men tack for den. Ospedale di merda!

Sa, vad aterstar?
- Vanta in platarna.
- Stodstrumpa pa och tighta stovlar sa att det gar att ga.

Men an en gang, sjukvarden ar useless i UK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0