Vaccinations

Jag ringde NHS häromdagen och rådfrågade och vaccinations för Kenya och fick en hel radda uppräknat för mej, tydligen behöver jag the following:

- Diphtheria
- Polio
- Tetanus
- Yellow Fever
- Malaria tablets
- Hepatitus A
- Typhoid

Shit pom fritt, tänkte jag. Kommer att bli costoso, men efter en closer look insåg jag att jag redan har hälften. Diphtheria och Tetanus är typ stelkramp, och den och Polio fick man i skolan. Hepatit har jag sedan asien-äventyren så de enda jag behöver är gula febern, tyfus och malariapillren.

Det fixade jag idag, till en kostnad av £130.00 fick jag två injections och en packe med malariatabletter som ska tas innan, under och efter vistelsen i Afrika. Då är jag skyddad i 10 år för yellow fever och 3 år för tyfus, hellre det än att jag drar på mej någon obotlig sjukdom.



Fick ett till vaccinationskort plus ett leaflet om hur man undviker malaria - don't get bitten! Smart...

Nu sitter jag här med en sore arm, och jag får inte göra några excersises eller dricka alkohol, men vad gör väl det? Jag är ju förkyld och måste vila i alla fall så det passar alldeles utmärkt för ms Berggren.

Kommentarer
Postat av: carro

kulturkalaset håller ju på här. sista dagen idag dock. men igår ville jag se Twisted feet (om du vet vilka det är??) iaf - grymma dansare. och vad får jag veta? jo, att de uppträder i lisebergshallen. men där är det disco o de skulle uppträda mitt under discot. o ja, på discot släpps bara folk in som är mellan 15 o 20. jag ville ju bara kolla på dansen!!! men nä! jag är för gammal. =( jag ville ju bara se Twisted feet!

2010-08-15 @ 11:32:29
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: din gamle far

Hej gumman, det är så det är. Det kostar alltid att ligga påtopp å andra sidan kan det kosta ännu mer att inte ta de där sprutorna( tur att det inte va Erik). Have nice så hörs vi

2010-08-15 @ 14:43:48
Postat av: Erika

Visst vet du, det har jag.. =) Dock inte jättemycket uppdatering i sommar, men drar snart igång igen.. ;)

Allt är bara bra med mig, hur är det i London då? =) Puss och Kram!

2010-08-15 @ 20:33:21
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Erika

Kul att hitta din blogg med föresten, följa livet i London! =)

2010-08-15 @ 20:34:05
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0