2. Högskoleprov

Jag har gjort högskoleprovet i Svenska skolan i Barnes också.

Det gick väl som sig bör. Eller jag vet inte. Ärligt så skiter jag lite hur det gick, jag har ju ändrat mina planer så det blir nog inget plugg till hösten, men det är ju bra att ha testat och nu är jag en erfarenhet rikare.

Trodde att det skulle vara mycket jobbigare än vad det faktiskt var, klarade alla delar utan att vara för stressad.

Det som förvånade mej mest var hur mycket folk det var. Flera hundra, i London, i svenska skolan, i Barnes. Så många svart-vit randiga tunikor, tights och slavigt uppsatta hästsvansar på en och samma plats har jag inte sett på länge. Jag själv var ju en av dem, så jag ska inte säga något men det var precis som att vara i Sverge. Fast ändå inte, jag kände att jag inte alls hade något gemensamt med dessa, de flesta au-pairer eller överklassbarn, som bara är här över en kort period. Jag var nog en av de äldsta där, och för en gångs skull kände jag mej gammal.

Vi var alla utspridda i lektionsalar, matsalar, gympahallen. Jag satt i den sistnämda. Det var upprop som i en vanlig skola och folk hängde i gäng på skolgården på rasterna.

Efter provet tog jag mej hem, har inte kollat reslutatet än, väntar gärna på att det dimper ner i brevlådan istället.

Det får gå som det går.


Kommentarer
Postat av: Mammie

Du blir väl aldrig gammal!!!!! Jag tror att det gick bra, men hur det än gått så älskar vi dig lika mycket ändå. Kramis!

2010-04-22 @ 21:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0