the swedish weekend

Helgen har varit så underbar. Verkligen. Jag har sett fram emot denna helg så himla länge så förväntningarna var på topp men alltså, shit pom fritt, det bara blev ännu bättre än förväntat! Gud, vad jag saknar my people in Sweden!

THURSDAY
I torsdags när jag kom hämtades jag av Tinna på Skavsta, jag körde sen hela vägen hem. SKönt att köra bil igen även om jag var lite fundersam på vilken sida jag skulle köra på... Vi stannade på Max i Karlskoga (debut för min del) och käkade innan jag kom hem till Lovartsvägen. Lyx att vara hemma själv några dar, stort nyrenoverat hus och 3 bilar på uppfarten. Inte illa! Teresa dök upp efter midnatt och vi satt och gossippade fram till 3 am.

FRIDAY
På fredan blev det först att skjutsa Teresa till jobbet, sen klippning på Stråt, sen lunch på New China Town med farmor, farfar och Tinna, sen förberedelser för the bbq med alla klassisarna från gymnaiset. Världens trevligaste kväll (bilder below as you can see...).

Linnea stannade över och även fast the people drog härifrån runt ett satt vi uppe och snackade i timmar. Halv 4 kom vi nog i säng sen, efter att ha försökt säga god natt 4-5 gånger.

SATURDAY
Lördan började med sovmorron. Jag och Linnea tog det lugnt, käkade lite frukost och chillade lite. Sen åkte Linnea back to Åtorp och jag åkte ner på stan föratt möta upp med Carro. My lovely Carro. Vi tog en runa på stan och hann även med en mjukglass på torget. Trevligt as usual.

Sen blev det till att hämta upp päronen på busstationen. No more FF men vad gör väl det. Nice att ha dem hemma igen... (:

På kvällen var det house warming party hos Camilla och Micke på ack så svåra gatunamnet: Grenardjärvägen (or something?!). Skitkul, med en massa folk och lekar. Bilder kommer komma shortly. Vi drog till Statt runt midnatt men det var ganska average. Just småungar och lite folk i allmänhet...

SUNDAY
Lugn morron, lunch hos farmor och farfar. Catching up med systrarna Elgh, först på Donkan (efetrsom inga fik är öppna på söndagar efter fyra in this town) sen på Vassviksvägen. Muy muy nice! Vi hann t o m spela ett parti TP, gud så bra vi är på sportfrågorna nu. Uj uj uj. OCH, inte att glömma, vi körde 5 varv i stora rondellen! Okej, det klår ju inte Erik's och mina 16,5 varv men vi skyller på att bensinen var almost slut....

Evelina skjutsade mej till Tinna och därifrån tog jag monarken och cyklade hem. Jag insåg hur gött det var att cykla så jag gav mej ut med pappie på en tur till Erika för att lämna hennes sunglasses hon glömt hos mej.

Nu ska jag låta pappie sova och så ska jag byta dator och sätta mej i mitt rum.

Later lovies!



Kommentarer
Postat av: carro

kajsa..nu vill jag rätta dig lite. ekeliden har öppet på söndagar. och i går upptäckte jag och emma att 'som hemma' numera har öppet på söndagar också! helt fab - kga börjar bli storstad. :)

2009-05-25 @ 13:53:52
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0