Little Venice, Camden, Futbol, Dim Sum

Igår, lördag, var det full rulle hela dagen. Dan började med att jag vakande 7.50 am! WHAT?! 7.50 am på en lördag. Det gick ju inte för sig så jag tvingade mej själv att sova lite till. Så det gjorde jag, och vaknade av ett text från Anais runt 11-snåret.
Jag mötte sedan upp hennei Paddington och vi gick igenom stationen mot Little Venice. Eehh. Verkligen skit-lilla Venice... jag hade aldrig vart där förr så I'm happy to have seen it men det är också it. Ingen special inte. Vi fick för att ta en kanalbåt (via Regents Park) till Camden. Det var väl också som det var. INGET SPECIAL. Lite pricey, lite boring, lite långsamt... men nu har vi testat i alla fall. Inte ska man ju dö nyfiken eller hur är det man säger?

Väl i Camden käkade vi lite Kina-mat. Anais höll på att dö av hunger så man fick offra sig på lite noodles med bbq chicken, sweet & sour chicken, chicken in oystersause, spicy chicken och chicken curry. Kyckling i massor. Mumma as always! Efter det strosade vi omkring lite, de har gjort om lite i Camden. Det mesta är sig likt men en del affärer och stalls har flyttat på sig och bytt plats. Vi tog en drink på en terrass och sen begav vi oss mot Baker Street. Vi skulle nämligen på football. Barcelona - Real Madrid. Sorry Teresa, men you lost! Jag var kind of tvungen att heja på Barcelona (mitt team är ju annars Inter - som för övrigt också vann p g a en viss Zlatan...) för jag hade ju 20 galna catalans runt omkring mej. Jag hade ju inget att säga emot där inte.
Lite som när vi var och såg River Plate vs Boca Jr i Buenos Aires. Vi hejade i smyg på Boca men vi stod på River sidan och kunde verkligen INTE heja på något annat än dem...

Well well well, hursomhelst. Fotboll och jag går väl inte alltid hand i hand. Jag kollade lite slött på matchen medans jag sippade mina päronciders. Anais, jag och Montse satt och kommenterade spelarna/tränarna inte hur de spelade utan hur handsome de var. Gosh, vi har kommit på att Anais ska gifta sig med Barcas tränare...so handsome! AND that would be so cool! :) Anyways, matchen slutade 2-6. Utklassning or what. Efteråt drog vi till Ping Pong och åt dim sum. For the very first time. Inte jättemumsigt och lite pricey det också. Men trots det hade vi en himla bra lördag och det känns så bra att det bara är söndag och att vi faktiskt är lediga imorron med!

Kommentarer
Postat av: Big real fan...

Hey.. tanken på att du tänkte heja på real fast det va en massa barca fans...

tack caysee...

no more virgin för dig när vi pratar om dim sum. synd att du inte diggade det. jag som tänkte laga dim sum till dig när du är hemma... well tack att du inte gillade för nu behöver jag inte laga hahahaha...

nice phone btw...

nu är det skype som gäller..

hörs min kära puss

2009-05-04 @ 13:23:31
Postat av: din gamle far

Vakna tidigt.... Kan det ha med åldern att göra?

Klart du måste heja på Barca..... Du har ju varit på Camp Nou. ...och det har väl Zlatan också....

2009-05-05 @ 20:37:57
Postat av: Mammie

Vakna tidigt........Kan det bero på åldern????

Klart du måste heja på Barca! Du har ju vari på Camp Nou.....och det kanske Zlatan har också, eller?

2009-05-05 @ 20:52:35
Postat av: Kajsa

Teresa, jag käkar gärna dina dim sum, dom är säkert way godare! And ok, nästa gång hejar jag på real. Jag lovar! Or something....

2009-05-05 @ 23:10:29
URL: http://kajsaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0