28 JUNI 2009

28 JUNI 2009 var en bloody höjdare.

Jag hade en rent utsagt SKITBRA dag hela dagen. Att fylla år en söndag är faktiskt ganska convinient för då kan man vara ute på lördag och forsätta firandet på söndan. Så himla uträknat.

Vi började kvällen (lördagskvällen alltså) hemma hos min kollega Melanie. Hennes flatmates hade anordnat en latin-themed house warming party. Jag, Anais och Doris gick dit, vi kände i princip ingen förutom Mel men vad gjorde väl det. Innan kvällen var slut kände vi alla där. Hursomhelst, stället var fullt med aussies och sen några enstaka människor från typ polen, tyskland, belgium, sverige och spanien. Lite roligt att de hade Latin-tema och den enda spansk-talande var Anais. Jag lyckades få på mej en poncho och sombrero som jag sen gick omkring med kind of hela kvällen.

Solen sken, sen regnade det, sen blev det blixt och dunder, sen mörker, sen började solen gå upp igen och när jag väl pallade mej hemmåt var det fullt dagsljus och jag såg soluppgången över Themsen på MIN FÖDELSEDAG. SÅ himla vackert!

Jag var hemma runt 7-tiden. AM. Erik var inte hemma då han vart på BBQ med sina kollegor (och sov borta) så jag la mej på soffan och försökte sova. Ja, det var ju lättare sagt än gjort. Solen sken in och det var superhett. Klockan blev 8 och jag började facebooka lite, i tron om att jag skulle bli lite tröttare och det blev jag så efter 8 am somnade jag, men när Erik kom hem runt 11 vakande jag igen och sen var det kört. Det gick inte att somna om.

Erik och jag käkade lyx-birthday-frukost som han köpt med och avslutade med double-choc Häegen Daz. Det blev lite slappning i några timmar, lite födelsedagssnack med familjen. Sen var det dags att dra ut igen.

Anais och jag skulle möta upp vår nya kompis Ben (som vi träffade på den franska workshopen) för en evening på Walkie i Shephard's Bush. Både jag och Anni var lite småsega och hade väl inte tänkt att stanna så länge men man vet ju hur det brukar bli. Vi var med och stängde stället runt 12-snåret. Det var så varmt, packat med folk men så trevligt. Vi drack en massa men det var som att vi svettades bort det för inte blev jag säskilt på lyset. Well, lite kanske men inte så farligt. Jag har däremot ingen voice kvar idag, det blev lite sång och dans så rösten är inte på topp. Men jag gillar't actually. Lite hes rispig röst. Kind of sexy!

Efter Walkie blev det pizza och sen hem. Klockan 1.45 am var jag i säng efter en bloody marvelous birthday.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0