SECOND DAY

Tisdagen började lugnt. Många inklusive mig själv var lite trötta efter gårdagens bravader så de första mötena var lite sega men efter sisådär 10 koppar vatten var man med på banan igen. Den här dagen hade jag väldigt mycket möten med touristboards över hela Europa och det var väl sådär halvkul. Det känns som om jag pratade med varenda liten ort i hela Frankrike. Väldigt mycket dötid på det men men lite av det var mitt fel då jag bokade in några av de mötena själv.

På kvällen var det happenings igen. Samling kvart i sju i hotellentren för transport till hamnen och sen båt till Elfborgs fästning för midsommarcelebrations swedish style. Min chef hade åkt hem redan så jag hängde lite med några av våra top clients. Trevligt som alltid. Vi käkade midsommarmaten, drack någon snaps, lyssnade på den evigt sjungande Bellman-kopian (som vi helst velat skjuta) och sjöng med i en och annan snapsvisa. Helan går på engelska översätts Hell and Gore. Det tyckte jag var lite divertido.

Efter maten var den meningen att det skulle vara dans runt midsommarstången tillsammans med sånt där hembydgsfolk från ja gud vet var, nån hembygdsgård. Och visst, folk dansade med dem och sjöng och tjoade. Vi andra, satt uppe på fästingens kullar och kollade solnedgången, drack lite bubbel och snackade skit typ. Vi lyckades till och med få upp lite dessert och några extra flaskor öl. Det med ölen var lite off the record, för man fick egentligen inte ta med sig flaskorna runt men Kajsa har väl sina knep och lyckades flörta till sig en massa bira under the condition att alla flaskor skulle tillbaka till köket. Sure thing.

       
Vi satt där tills att solen gått ner (vi hade himla tur med vädret), då blev det lite kallt så vi tog första bästa båt back till hamnen. Väl där hoppade vi på bussen till hotellet. Lite på lyset var vi väl redan här och jag tror att vi var ganska hödljudda i bussen. Jag tog en del bilder med kameran och jag kan nästan höra ljudnivån när jag ser dem. När vi kom fram till hotellet åkte vi upp till heaven 23, högst upp i the west tower och forsatte där. Klockan blev sent, inte allt för sent, men sent nog för att jag missade frukosten dagen därpå.

     
det kanske sparade ur lite....

Shoot, another missed hotel breakfast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0