GBG BY NIGHT

Efter 2 dagars hårt arbetande på Citybreaks har jag nu kommit till kusten för midsommarfirande med familjen. Jag har varit lite slö på att uppdatera så jag gör det nu. I skrivandets stund är det kind of natt, jag ligger i överslafen och skriver på min sales report men just nu har jag en liten break. Herregud. Jag har jobbat på den hela dagen more or less. Och än är den inte klar… Så vad har hänt sen sist?

Jo, på lördagen var jag lite slö eftersom jag vart uppe så tidigt så jag tog mig till mitt hotell och vilade lite. Sen på kvällen mötte jag upp med några clients/kompisar som också var i stan av samma purpose som jag. Vi käkade middag på en italiensk restaurang vid hamnen, sen drog vi vidare ner till hamnen.
En kompis-kompis-kompis hade en båt där så vi crashade den. Well, innan vi gick dit var vi tvungna att springa förbi 7-11 för att fixa lite soda. Det blev en sandwichglass också. Som jag frossar i svensk glass och bakelser av alla slag…

Hursomhelst, vi på båten en några timmar. Den var mitt i hamnen, precis vid operan och vi satt där och sippade drinkar ur sugrör. Alla som känner mej vet att jag alltid dricker dricka/drinks/vin/ öl/you name it med sugrör… behöver jag förklara why? Vi tar det en annan gång…

So, vid ett tillfälle gick jag av båten, kommer inte ihåg anledningen men anyway. Jag gick lite på bryggan och vips kom det upp ett sälhuvud mitt bland båtarna. Gissa om jag blev paff. Okej, det var väl inte första gången jag såg en säl. Absolut inte. Men jag väntade mej inte att se en så nära land mitt i hamnen. Jag tror dock att jag skrämde honom för han försvann sen och syntes inte mer den kvällen. Eller natten kanske det var. Hmm.

När vi var trötta på båtlivet blev det en liten tur på stan för att uppleva Göteborg by night. Oh what a night. Vi gick till ett place, som jag tror heter Hamngatan, sen till ett annat som jag inte har en aning om vad det heter men ligger i närheten av avenyn. Anyone remember the name? På detta second place som jag inte kan namnet på stannade vi i timmar kändes det som. Jag var inte så på lyset, lite kanske men inte så farligt. Jag lyckades i alla fall med att snubbla i trappan och landa mitt på ett trappsteg. Med båda knäna. Aj. Aj. Aj. När jag vaknade på söndagen hade jag så fruktansvärt ont i benen att jag var tvungen att ringa mamma och fråga hur det fungerar med vårdcentralar på söndagar. Är de öppna or not. Hon sa att det enda stället jag kunde gå till var akuten och jag kände väl att det skulle vara lite väl drastiskt så jag lät det vara. (Nu känns allt bra så det var ingen fara på taket… just to let you know…)

Where were we? Jag kom av mej lite där. Jo, på den andra klubben även om jag hade ont i benen så hindrade inte det mej då. Jag och min nyfunna kompis Robert (som jag nu ska börja kalla för Robbie, är det lugnt Robbie?!) hade en del halv-idiotiska utmaningar för oss. Bland annat skulle vi leta ut åt varann vem den andra helst av allt inte ville dansa med och när vi väl hittat den personen skulle vi gå fram och säga något till den. Eller något sånt. Jag kommer inte riktigt ihåg men roligt var det. Och det är ju det som räknas eller hur?
Sen helt random drog Robbie och jag blev kvar med mina andra nyfunna friends from Gothenburg. Ställe nummer 2 stängde och vi var due till att dra till ett tredje ställe. Och visst jag hamnade på ett tredje ställe men kom bort från de andra och då vart de inte lika kul längre så jag fick för mej att gå hem till hotellet. Without knowing where I was och med onda knän började jag gå. Vid den här tiden var det fullt dagsljus och massa folk på gatorna så det var no problems att hitta tillbaka till Gothia Towers. Jag gick un poquito fel i början, helt fel direction to be honest men sen vände jag och hittade till Liseberg and then from there I was home.

Klockan 5 på morronen.
Kind of.
Oh What A Night.

Söndagen var lugn. Really lugn. Jag åt middag med min chef som anlände från Spania på ett place som heter Dinner 22. Nice place nära hotellet. Vi gick igenom lite angående mässan över några glas vin och lovely swedish food. Sen tog vi en prommis geno stan innan det var dags att knoppa. Early night this night.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0