b-day cake de lux!

Har ju glomt att jag fick en megagod fodelsedagstarta pa jobbet. Okej, jag fick den i tisdags, 2 dagar for sent men vad gjorde val det. Min chef mailade mej pa fredagen och onskade grattis infor sondan och sa att tarta skulle bli till veckan eftersom han var out of the office. Jag sa att det var Ok, as long as jag fick en chokladcake. Mest pa skamt saklart.


Jag fick en lyx-chokladtarta!! I vanliga fall kops det sana dar sliskiga saker fran Sainsburys som kan halla sig ett halvar (och da undrar man ju genast vad som ar i dem?!) men jag fick en bageri-bakad chokladtarta med jordgubbar, passionsfrukt och kiwi pa toppen. Jattefin och jattegod.


Alla var imponerade och undrade varfor vi inte alltid far sadana tartor (for 30-something pund). Tank vad man kan bli glad av sma saker in life.





Det roliga nar nagon fyller ar pa jobbet ar att vi alltid smyger med att skriva fodelsedagskort. Den som fyller ar ska i princip inte veta om det men eftersom vi har en open-plan office sa kan man inte gomma sig sa varenda fodelsedagsbarn vet vad som hander nar det viskas och har sig. Sa var det aven for mej, jag bara satt och vantade pa min tarta och mitt kort. Fem i halv 6 slackte de takbelysningen och borjade sjunga.


Alskade kollegor, dom ar sa mysiga allihopa!

Kommentarer
Postat av: din gamle far

Hej gumman, du har tur du, ska man ha tårta på mitt jobb får man köpa den själv men det är inte så allvarligt som det låter, den som fyller bjuder på smörgåstårta och det är ju inga fel. Äntligen är det fredag och jag slutat klockan ett och det är ju heller inga fel så det är bara att passa på och njuta av det fina vädret och hoppas att det håller i sig riktigt länge. Have nice

2009-07-03 @ 07:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0