Ice age 3D

I fredags kväll hade jag inga planer what-so-ever. Det enda jag kände för var att vara hemma och slappa. Så, efter jobbet (såklart var det en massa sista minuten grejer som hände så jag var tvungen att stanna kvar tills kaoset lagt sig...) cyklade jag hem, käkade lite mat och började min relaxing.

När jag satt i soffan och slötittadde på TV, samtidigt som jag face-bookade lite fick jag ett sms från Doris som undrade om jag ville hitta på något. 'Hitta på något' betydde inte utgång med party party (vilket var tur...) utan något mer relaxed.

Efter en stunds tänkade repliedade jag att bio kanske inte vore helt fel. Vi bestämde oss för att mötas upp in between our places (jag i Wandsworth, hon i Edgware Rd). Det blev Shephard's Bush Vue Cinema och i och med att vi var ganska sena, fanns det inte så många filmer att välja bland. Vi hade in mind att se Angels and Demons men eftersom den hade premiär för typ 3 månader sen eller något så visades den inte längre... Vårt choice stod då mellan The Hangover, My Sister's Keeper, Public Enemies, Ice Age och några horror-movies. Skräckfilmerna gick bort direkt, My Sister's Keeper (med Cameron Diaz) hade precis börjat så det föll bort också.

Jag hade lust att se något fun and easy. Easy? undrade Doris. Jo, något man inte behövde tänka i utan bara hänga med och skratta. Så Public Enemies skrotades också. Vi stod kvar med Ice Age och The Hangover. Och som ni säkert fattat med min rubrik så blev det Ice Age. Aneldningen? Att det var 3D och att The Hangover också just startat  medans vi stod och velade och dessutom verkar vara en san film man hellre hyr an ser pa bio .

Ice Age alltså. Jag var ju himla clever, efter att ha purchased biljetter och fått 3D-glasögon kom jag på att 'shit pom fritt' jag måste ju ha mina vanliga glasögon också. Jag använder dom så sällan att jag glömmer bort dem. Well, jag fick köra med dubbla par, först mina egna Missonis och sen 3D-glasen (som liknade svart Raybans..)ovanpå. Lite opraktiskt, men very nice indeed. Glasögonorm i dubbel bemärkelse.

Filmen då? Helt sevärd, som alla Istid-filmerna. Klart bättre i 3D. Vi gjorde ett bra choice, den var fun and easy. Just like I wanted it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0