fattiglapp

Jag är nu (eller har varit senaste veckan) officially en fattiglapp. På mitt bankkonto, jag skojar inte, jag har en balance slip som visar att på mitt bankkonto finns £10.75. Då hör det till att jag förra veckan var tvungen att sno stålar från mitt savings account då jag hade £4.25 kvar på vanliga kontot.

Men sen i måndags har inte spenderat en spänn. Vilket är bra. Jag kommer att klara mej. På fredag är det löning och visst den är alltid efterlängtad men denna gången more than ever.

Jag klarar inte av att käka pasta med zucchini, pasta med morötter, pasta med tomater, pasta med endast parmesan och olivolja any longer. Don't get me wrong, jag älskar pasta men det är lite tradigt att äta samma sak varje dag. För när man inte har några peningar så blir det att taga vad mam hava. Jag öppnade kylskåpet igår och vi hade: ett lurpak-smörpaket, 2 ägg, en halva parmesanbit, majonäs, senap (why?!), 1,5 zucchini, 2 äpplen, 1L raspberry & pomgranade dricka, och ett halvt paket halvtorra carrotsticks... inte mycket att hänga i granen... jag lagade i ordning en delicious pasta med fried zucchini, carrots och fried eggs. Det gick ner. Sen kom Erik och Sissela hem och beställde Pizza Hut delivery. Crap, jag som ätit mej mätt på min pasta...

Så, anyway, I can't wait for Friday. Det lustiga är att både igår morse och imorse vaknade jag och trodde helt fullt att det var fredag. Skönt med dress down vet jag att jag tänkte. Lite surt att sen inse att det bara var onsdag och att det nu är 2 hela dagar kvar på jobbveckan. Boh.

Inte blir saken bättre heller, när varenda kotte hemma i Charleswoods är på Putte i Parken och roar sig. Tacka gud för facebook-statusar så att vi utomlands vet vad ni gör där hemma. Grrrrrr. Ingen avundsjuka här inte... Jag vill också.

Neh, nu ska jag ut å gå. Måste får ur mej lite energy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0