en helt galen måndag

En sån dag. Det hela började egentligen igår eftermiddag men snöfall. Imorse när jag vaknade var snön kvar. Jag tänkte väl inte så mycket på det utan gjorde mej i ordning som vanligt. Mitt i sminkningen ringde Anais och undrarde om jag visste hur mycket snö det var ute. Hon hade minsann aldrig sett så mycket snö. Herregud tänkte jag. Welcome to my world liksom.

Jag gick ner och toppade upp mitt oyster och kvinnan bakom diskan påpekar att det där kommer du nog inte kunna använda idag. All transport är nämligen suspended. Jaha tänkte jag, för lite snö?! Dom är allt bra plöttriga dom där engleskmännen.

Hursomhelst, jag började gå ner till tågstation men jag hann inte så långt förrän det ringde igen. Det var min kollega Belen som ringde, hon sa att hon pratat med en av cheferna som sagt att vi skulle gå hem å stanna hemma until further notice. Hon var lika uppspelt som Anais. Go back home, get safe, take care. My god, ta det lugnt.
 
Anyway, så det var bara att gå hem igen. Inte mej emot. Jag ringde dock till chefen själv för att försäkra mej om att jag skulle stanna hemma. Det var så. Så jag stannade hemma, kolla på BBC som bara bekräftade att snöovädret skulle hålla i sig och att ingen transport förutom Victoria Line fungerade. Den är den enda linjen helt under jord så den fungerade felfritt men det hjälpte ju inte mej. Klockan blev 9, sen 10 och jag var så himla rastlös, jag tänkte att jag kanske skulle sova lite till men jag var ju redan fullt påklädd och redo att gå så jag fick en ide om att jag skulle gå (?!) till jobbet.
Okej, om man bor i Karlskoga så är det kanske inte så konstigt om man nån gång skulle gå till jobbet men om man bor i London så är det lite häftigt att ge sig på detta. Jag gjorde det i alla fall, efter lite sökande på nätet vilken den bästa vägen var och sånt så gav jag mej i väg. Iklädd strumpbyxor, jeans, sockar, erik's ziptröja, eskimåjacka, halsduck och skinnhandsar. Här skulle det minsann inte frysas.
Enligt googlemaps skulle det ta 2 timmar att ta sig från wandsworth town till chiswick. Det tog mej 1 timme + 40 minuter. More or less. Non-stop. Då gick jag via Putney, Fulham, Hammersmith och sen Chiswick. Det är en sträcka på 6 miles - ungefär 9 km.

Väl på kontoret var det bara Anais och jag. Ingen annan hade lyckats ta sig dit. Vi jobbade några timmar, men vid halv 4 drog vi eftersom vi var ju tvungna att ta oss hem också. Hemvägen tog dock lite länge tid. Sammanlagt today har jag gått nästan 2 mil. Not too bad men det känns i bena. Jag är tröööött!

Det märkliga är att snön fortfarande faller.... hela dan verkligen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har en liten tävling på min blogg

var gärna med

http://enlitentax.blogg.se/2009/february/tavling-1.html

2009-02-02 @ 20:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0