pann-caking!

För att ytterligare skryta lite om mina matlagningskunskaper så kan jag berätta att vi nu på kvällskvisten lagat pannkakor. Utmärkt ide Sissela!


första pannkakan, lite 'trasig' men oj så god!


resterande pancakes, med rutinen inne!


liten paus i lagandet!

Bloody marvelous goda blev de i alla fall!

En lite tanke dök upp i mitt huvud. Hur många trodde inte att det hette PANGKAKOR när man var liten? Och sen när man upptäckte att så inte var fallet blev man lite besviken. Visst?

Kommentarer
Postat av: Mammie

Vad hindrar oss från att kalla det för PANGkakor! Särskilt om de är PANGgoda! När jag stekte PANGkakor på Gelleråsen, på stekbord, 9-12 st åt gången, blev de inte särskilt runda. De liknade mest Sveriges alla landskap. Någon som Skåne, någon som Värmland osv. Men goda blev de ändå. Särskilt med sylt och grädde. Mumma! Det är något att bjuda Tony the Beat på. Det vet jag.

2009-08-03 @ 00:46:53
Postat av: carro

gillar att du är bra på o laga mat - spec då du kommer till mig i helgen :) haha. närå..men vi kanske ska laga till en PANGmiddag i helgen? :) + kycklingmacka på Tintin + kanelbulle på Husaren

2009-08-03 @ 19:59:13
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0