masterchef-material... moi?!

Idag, hör och häpna, lagade jag mat till mej själv. Med en bror till kock händer det väl from time to time att jag 'låter' honom stå för maten. Man blir lite lätt bortskämd. Men eftersom Sissela är här så har ju Erik annat för sig än att laga mat till sin storasyster, då blir det att man får fixa iordning lite själv.

Dagens lunch blev 'Omelett'. Ganska lätt kan tyckas, och det är det in fact. Jag gjorde 'THE OMELET TO DIE FOR'. Jag skojar inte. Den var outstanding, för att skryta lite så var den godaste jag någonsin käkat. Look at the masterpiece.



Med zucchini, carrots, cherry tomatoes och mozzarella kan det inte bli annat än bra!

Till dagen i ära (eftersom det är Kajsa idag) blev det lite lyxefterrätt också. Kladdkaka med stawberries.



Man undrar vem som är kock egentligen...

Kommentarer
Postat av: Mammie

Har vi någonsin tvivlat på att du har många kvaliteter? Matlagningen hat ju varit teoretiskt god förut. Nu verkar även den praktiska sidan komma tilltals. Det gillar vi! Man blir sugen när man ser bilderna, trots att man just tryckt i sig en superb greksallad. Go for it, Cooking-Girl!

2009-08-02 @ 22:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0