M.A.D.O.N.N.A

Ullevi, 8 JUNI 2009

Awesome. Amazing. Magical. Fantastic. Wonderful. Marvelous. Did I say Awesome?

Ärligt talat, förutsättningarna var dom bästa när Madonna gick på scen i lördags. Hela Ullevi (alla 59 000 människor) kokade, dels av sommarvärmen som underbara Sverige bjöd på och dels av förväntan på vad som skulle komma. Madonna gjorde mej inte besviken, i nästan 2 timmar körde hos gärnet. RESPEKT för människan som är 50+ men har en energi som heter duga. Som hon dansar och springer runt samtidigt som hon sjunger, jag blev anfådd bara av att titta på. Helt otroligt alltså.

Jag och Carro hade sittplats, N9 med restricted view. Vi såg kanske inte helheten då vi satt på sidan men vi fick banne mej närheten. Dessutom hade hon en catwalk som hon var ute på nästan hela tiden så det gjorde inte så mycket att vi inte fick hela bakgrunden med.

   

Madonna är verkligen en sån artist som gör det hon vill och känner för och det tycker jag man märker i hennes show. Några av numren är väl lite tveksamma, typ den spanska nya versionen av La Isla Bonita som spårar ut i rumänsk folklore. Kanske inte det allra bästa men vad bryr sig Madge om det? Hon gillar det antagligen och därför är det med i showen. Musikalnumret har fått en massa kritik i de svenska tidningarna, WHY oh why? I loved it. And so did Carro. Sen var det en hel del låtar från nyaste albumet, som jag om jag ska vara ärlig inte lyssnat så förfärligt mycket på, men som nu är mina favo's. Showens allra bästa nummer var Like A Prayer och avslutningén med Give It To Me. Världklass verkligen.

   

Om jag kunde skulle jag definitivt gå igen. Jag var inget jätte-Madonna fan innan lördagen men nu, nu är jag helt såld. Jag lyssnar bara på hennes låtar i min ordenador fast jag borde öva in mig på U2 som vi ska på på lördag. Oh well. Bilder kommer snart.


Kommentarer
Postat av: Mammie

Juni? Nu är du väl ändå ute och valsar......men vi älskar dig ändå! Kram!

2009-08-13 @ 21:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0