carluccios!

Bank holiday monday. Kajsa har jobbat. Erik har jobbat. Anders har varit ledig.

Så, det blev ingen Notting Hill Carnival för vår del. Däremot möttes vi upp all tre i Putney för att fira att Anders fått jobb, också för att fira att Erik varit i London i mer än ett år och för att fira att jag, hmmm, klarade mej fint i cykelolyckan! Man måste ju passa på nu när grabbarna är lite lediga!

När Anders och jag vart ute och gått har vi traskat förbi en massa mysiga ställen längs med Themsen. En av dem va Carluccios precis vid Putnet Bridge, så vi gick dit.

Vi bestämde oss för att slå på stort och beställa in lite appertivos i form av grissini, focciacia, procuitto och parmegiano. Vi fick in för förrätt och åt upp den. Sen kom en annan waiter med samma förrätt. Vi påpekade att vi redan fått vår, för vi ville ju inte betala för något vi inte beställt. Waitern sa då att om ni vill ha denna, så ta den. Free. It's between you and me. Eeeh. Okay. Man tackar och bockar. Så efter en himla massa procuitto och kex fick vi till slut in våra huvudrätter. Vi skämtade lite om att vi skulle få double-up där med, men sån tur hade vi inte. Anders käkade lasagne, jag ricotta-ravioli och Erik tog dagens smash-hit venison-tortellini. Buonissime, alltihop.

Till dessert blev det gelato, bomba di cappuccino och brownies. Inga fel alls.

Bäst av allt var att det inte gick på mer än £55 för alla tre together, och det var 3-course men dubbla förätter, dubbla drickor plus kaffe på maten.

Perfekt en måndagkväll.

Kommentarer
Postat av: Madde Sahlén

Hej Kajsa!

Mitt namn är Madelene Sahlén och jag har jobbat med Erik på Alfred Nobel museet i Karlskoga. 2007 fixade din kompis Kristin ett billigt hotell och billiga biljetter till mig och min kompis Malin, när vi åkte till London. Jag tänkte höra om du eller Kristin fortfarande kan fixa sådant. Det är så att min pappa fyller år i november, så vi hade tänkt att åka ett helt gäng till London, den 12-15 november. Vi kanske blir runt 12 personer. Kan ni fortfarande fixa sådant på Axis & Globe då? Jag skrev även ett mail till dig. Tack på förhand! Mvh Madelene

2009-09-01 @ 12:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0