airport assistance

Igar var pa pa Heathrow Terminal 5 for att plocka upp en dansk grupp of mine. Jag var lite nervos innan eftersom de var danska pensionarer och jag visste att de inte skulle snakke sa meget engelsk. Men, trots allt gick det jattebra. Jag anvande mina bristande danska sprak-kunskaper sa gott jag kunde och de forstod nog, hoppas jag :) Grejen var den att nar vi val kom fram till deras hotell, var jag tvungen att halla lite valkomstmote dar jag var the main attraction och de fragade en massa saker. Det var lite trixigt, men det gick. Nu snakker jeg flytande... :)

Oh du mamma, jag har lart mej sifforna nu! Eh! 

yours truly,


Kommentarer
Postat av: Mammie

LÄR MIG!!!!! Jag vill veta för jag tycker det är hopplöst. det är ju inte alltid de har kassaapparater man kan kolla beloppena på. Och pratar man ålder och årtal och mängder och sån´t hjälper ju inte en display på en kassaapparat.

Så nu är du sexspråkig då? Svenska, engelska, italienska, spanska, danska och tyska.

2008-11-29 @ 12:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0