arancini

Min nya favoritmat - gud vad jag vill flytta till Italien. Maten ar ju sa himla god.

Arrancini ar min nya last. Man koper sma bollar med ris eller potatis och fyllning (typ mozzarella, ragu eller liknande).


Sa har forklarar WIkipedia (ERIK - det ar bast att du lar dej!!)

Arancini
är en maträtt från Sicilien. Arancini är frterade bollar av ris, fyllda med till exempel kott, mozzarella, skinka, svamp eller annat.

Namnet kommer sig av dess utseendemässiga likhet med apelsiner (aranciaitalienska). Olika varianter av namnet förekommer.


Kommentarer
Postat av: Mammie

Den rätten vill vi prova. Har ätit liknande i Grekland. Molto bene!

2008-11-10 @ 21:16:48
Postat av: carro

hade de varit avlånga ser de ju ut som de där potatisjoxet vi åt i lloret. är det liknande? låter mumma. jag vill ha sånna där håller upp tumme o pekfinger

2008-11-10 @ 21:36:36
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: carro

hade de varit avlånga ser de ju ut som de där potatisjoxet vi åt i lloret. är det liknande? låter mumma. jag vill ha sånna där håller upp tumme o pekfinger

2008-11-10 @ 21:38:29
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0