curry curry

glomde att saga att vi haft besok idag pa jobbet av nagra av vara tyska agencies som vi jobbar med. vi satt i mote nastan hela eftermiddan och diskuterade kommande arets kontrakt. nar det blev dags for lunch fragade stora chefen om han fick bjuda pa "traditionell engelsk mat" namligen, indisk mat!

(det bor ju ganska moe indier / paki har i london sa indiska resturanger finns ju lite har och var).

jag kan ju saga som sa att jag at mattligt fortjust i indisk mat. jag har provat vid minst 3 tillfallen (olika stallen) och det har inte fallit froken Berggren pa lappen nagon av gangerna. for mej ar det bara en massa curry curry, tikka tikka, masala, tandoori, satay och gud vet vad. for mycket konstiga kryddor och smaker!

idag var dock lite battre, da det var en modern indisk restaurang. stora chefen bestallde in lite av varje sa det blev lite buffeliknande. man kunde kaka det an tyckte sag gott ut. jag at bombay-potatisar och ris och kyckling (som inte var spicy). OK. men inte min favvo. och kommer inte bli det heller!

tacka vet jag kottbullar och kokt potatis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0