chill i hyde park

heeej!

igar spenderade vi hela eftermiddagen / kvallen i hyyyyde park. jag a giorgan akte dit och motte upp lite kollegor och vanner for lite fotbollspelande! det var ju dags att inviga den svenska fotbollen som jag fick av tinna. och nar det dessutom var varmt och fint vader kunde vi ju inte saga nej!

giorgan och hans polare luca spelade som om det vore pa liv och dod! det var roligt! vi korde mixed-teams men eftersom det i slutet blev mest italienare och fransoser sa blev det lite allvarligare.. hihi.. jag var goalie i giorgans lag. vi var inter. saklart. giorgan var javier zanetti. luca var bombadillo (som egentligen heter balotelli men som jag uttaladelite fel...) jean var materazzi och jag var ibra! ibra som malvakt! en ny uplevelse! det andra laget betod av bara fransman. jag tror vi vann til slut!

jag fick komplimanger for mitt fotbollspelande!! de trodde jag spelat i lag forrut!! hihi.. jag sa att det ligger i slakten, att jag fatt det av min far och farfar! (det stammer ju faktiskt!)

har lite ont i foten idag, om alltsa. jag spelade utan pjucker (dels for att det var saaa skont att ga barfota men ocksa for att jag var dum nog att ga i min birkenstock.. som inte ar bra fotbollsskor...). ja ja. det ar smallar man far ta! kul hade vi i alla fall!

idag ar det stralande sol sa vem vet det kanskeblir lite footie idag med?!

Kommentarer
Postat av: mammie

Så du menar att dina bolltalanger inte kommer från morsarvet??!!! Vadan detta? Hon som ären sådan virtuos till bollkonstnär! :-)
Håller med om att det är skönt när gräset killar mellan tårna och fotsulorna får släppas lösa i den gröna mossan. Leve sommaren!

2008-05-11 @ 14:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0