BUPA health check

Haromdan fick jag en voucher hemskickat. Det var for en health check pa gymmet. Varfor inte utnyttja den, tankte jag. I vanliga fall kostar det omkring 20 pund att gora den dar halsokollen. Anyway, sa jag bokade en tid igar.
Vi gick igenom vikt, langd, body mass index, body fat percentage, strength, flexibility, lung capacity etc. Sen fick man restulat som visade gront, gult eller rott. Gront ar ju givetvis gorbra och rott ar ju mindre bra.

Pa vikten, langden och BMI sa var jag gron. Min idealvikt  om man ser till hur lang (173 cm) och bred jag ar bor vara mellan 55-60kg. Jag ligger just nu pa 56 kg. Det ar bra!

Body Fat percentage var gul, men pa stod anda pa Low. Sa det var ingen fara dar heller. Lugnkapaciteten och det dar var bra ocksa.

Styrkan i hogerhanden gron medans vansterhanden var gul (below average). Jag skyller pa att den varit bruten (twice) och den ar klen :)

Det som verkligen inte var bra var flexibiliteten. Den var nere pa rod, poor. Sa det far jag ta tag i, egentligen inte sa svart, det galler att borja stretcha mera helt enkelt.

Intressant det dar. Jag fick en hel bunt med papper, typ 15-20 sidor som jag skummade igenom igar kvall. Idag blir det till a lasa alles.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0