weeeekeeend

Hur har helgen varit? Jorå, den har gått snabbt som vanligt men jag har hunnit med en massa julshopping. Skönt. Nu behöver jag inte komma hem tomhänt. Lördagen började med att jag vaknade å trodde att klockan var halv 3 på eftermiddagen, jag tänkte: Shit – jag har sovit bort hela min shoppingdag. Mannaggia. Men så kollade jag på klockan å insåg att hon bara var 9. Jag somnade om. Såå skönt (veckan har varit lite hektiskt med massor med utekvällar och jobb så jag behövde nog sömnen…) Jag började min shopping nere i MITT shopping centre i Wandsworth. Smart val, jag fick jättemycket shoppat. Det bästa av allt är att de (the government) har sänt skatten (VAT) från 17,5% till 15% vilket gör alla saker billigare än vad som står på prislapen. Inte så mycket men några P här och där gör susen. Sen mötte jag upp Eve i Westfield (det nya shopping centret i Shephard’s Bush – Europas största inomhus shoppingscentre). Vi gick omkring i massor. Det är verkligen görstort å jätteologiskt så det är bäst att göra sina inköp på en gång annars hittar man inte tillbaka… hihi. Efter några timmar var vi helt slut, så vi gick hem till Eve på Melrose Terrace (tänk, jag vill också bo på Melrose…) å lagade mat (lasagne a la Kajsa) och såg på vår favoritfilm numero uno: Hairspray! När klockan blev sent så tog jag 220 to Wandsworth medans Eve skulle på dejt!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Jag kollade oxå på Hairspray häromdagen. Tänk att se John Travolta som rundhyllt mamma. Det var kul. Ikväll går Holy Graal. Man minns Spamalot ännu bättre när man ser den. Verkligen typisk för Monty Python. See ya soon! Kram!

2008-12-21 @ 22:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0